Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Kjell T skrev:Första gången jag såg en liknande snöslunga var i Arvidsjaur och jag trodde inte riktigt mina ögon vid första anblicken av kombinationen Volvo och Scania-Vabis.
Det intressanta är motorfabrikatet som valts när det gäller det tunga arbetet.
Anders skrev:Var förra helgen och tittade på F11-muséet på Skavsta flygplats utanför Nyköping. Både Lansen och Tunnan är ju veteraner vid det här laget, men passar ju inte riktigt in här.
Dock har dem en snöslunga byggd på ett L4854-chassie, och det går väl bättre. Såg ut att vara i hyffsat skick i alla fall. En Scania DS-11 driver snöslungan och inte som på de äldre bilarna en rak åtta.
Bilden är tagen med kameran i mobiltelefonen, så upplösningen är väl inte den allra bästa.
Anders
bm1113 skrev:även jag har en bild på en sådan som jag tog i sommras
ps jag har hört att de tom var 3 rattar i dessa två bakåt så man kan sitta på den sidan som är närmas banljusen
Böll skrev:Sök på snöslunga på Blocket så kommer de upp en manlig snöslunga,nån kanske e snäll å lägger in länken,ja kunde inte...
Anders Ason skrev:bm1113 skrev:även jag har en bild på en sådan som jag tog i sommras
ps jag har hört att de tom var 3 rattar i dessa två bakåt så man kan sitta på den sidan som är närmas banljusenHmm.. verkar dåligt med snö på snöslungebilderna
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst