Bilregistret förr ?

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Bilregistret förr ?

Inläggav Åkarns Kalle » 14 apr 2008, 18:44

Hej jag undrar hur jag ska kunna kolla en lastbil med ett gammalt regnr länsbokstav alltså vart vänder man sig då ?
vill veta vilka som ägt bilen, om den finns kvar, om den fick ett ABC 123 nr osv.

mvh Åkarns Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Re: Bilregistret förr ?

Inläggav Micke Lund » 14 apr 2008, 19:13

Du får vända dig till Landsarkivet i det område som du bor. Länstyrelsen kan nog tala om vart du ska vända dig.
www.statensarkiv.se
Användarvisningsbild
Micke Lund

Inläggav Anders Ason » 14 apr 2008, 20:56

Åkarns Kalle skrev:Hej jag undrar hur jag ska kunna kolla en lastbil med ett gammalt regnr länsbokstav alltså vart vänder man sig då ?
vill veta vilka som ägt bilen, om den finns kvar, om den fick ett ABC 123 nr osv.

mvh Åkarns Kalle

Detta har jag gjort ett antal gånger och med gott resultat. Det har gällt Länsstyrelsen i Kalmar län som möjligen har en ovanligt sympatisk handläggare för detta. Det är alltså Läsnstyrelsen i det län som pekas ut av reg.numret som har svaren. /Anders
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Åkarns Kalle » 14 apr 2008, 21:06

Ok tack för info
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Återgå till Allmänt Veteransnack