God Jul o Gott Nytt År

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: God Jul o Gott Nytt År

Inläggav herrstina- » 25 dec 2012, 21:44

Snöslunga?

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-

Inläggav Thomas Almen » 25 dec 2012, 22:02

Om jag har slunga Stina?. Nope, skyffel is da shit :D . Beskådat för många slungägare som haft mesta snön på kläderna för att jag skulle va intresserad. Så länge kroppen funkar, tänker jag använda den :wink:
Thomas Almen

Inläggav herrstina- » 25 dec 2012, 22:18

Jag har rätt mycket som ska skottas, både vid huset jag bor i och på andra sidan gatan där verkstaden är belägen. Kommunen hävdar att jag ska skotta trottoarerna på båda sidan av gatan och sedan ska ju någon hålla rent så det går att komma åt dörrar och portar på verkstaden.

Här blir det ofta drivor och blötsnö så i fjol använde jag diskbråcken som ursäkt och köpte en slunga. Det fungerade utmärkt, det kom ingen snö på hela vintern, tyvärr varade inte "snögarantin" mer än ett år, så nu är den invigd.
Nackdelen är som du tydligen lärt dig, att man måste tänka på vindriktningen.
För stunden är det inget problem, det är barmark och +5 för stunden.

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-

Inläggav Thomas Almen » 25 dec 2012, 22:50

Jo, brukar va ett säkert sätt att få en barvinter genom att köpa en slunga på hösten. Jag har väl 12-15m. infart, 3-3,5m. brett. Plus lite gångar på baksidan för å underlätta vedhanteringen.
Thomas Almen

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack