Jaha, då har man i alla fall fått hem vidundret. Nu kan man äntligen börja fixa i ordning den så att man kan börja köra lite med den.
Nu är det bara så att jag är så jävla dum i huvudet, kan inte skylla på någon annan tyvärr. Jag lånade en bärgare av en bekant, fixade lite luftslangar och lite andra grejor som jag kunde komma att behöva för att få hem bilen. Jag kom fram till platsen där bilen stod, drog fram den, fick hängt på den den på stickan på bärgaren osv osv. Tiden bara sprang iväg och det började skymma så det var ju lite stressigt. Jag gjorde upp med förre ägaren och började rulla hemåt. Vad har jag nu glömt att göra?? Om man säger så här, när jag har ca 500 meter kvar hem och ser gården framför mig så är det tvärstopp.... KARDANJÄVELN!!!
Det blev till att ligga på en blöt jävla landsväg i mörkret och lossa kardanstång så att man i alla fall kunde komma hem.
Nu till frågan, vad är det egentligen som går sönder i växellådan när man bogserar utan att lossa kardanstången? Jag har ju förstått så mycket som att det inte blir så där vidare bra smörjning i lådan när man kör på detta förbannat dumma sättet.
Men den är som sagt hemma nu och den ser jävligt trevlig ut när jag tittar ut genom köksfönstret, frågan är om frugan håller med mig