Regent-räddning undan skroten i plural

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Re: Regent-räddning undan skroten i plural

Inläggav bm1113 » 28 apr 2012, 12:45

Kan bara hålla med övriga riktigt kul att se sådana repotage :D
bm1113

Inläggav Trälämmar » 17 okt 2012, 20:24

mycket jobb har du framför dig,hoppas du är uthållig! Körde scania 4 grusbil i lumpen 66-67 och då hadde försvaret just köpt in nya N88or, men jag körde min regent, den hadde väldigt stor ratt, och när man hadde tippat lasset å sänkte flaken var man tvungen springa ut å styra in flaklåset varje gång, har även haft en regent med griplastare för timmer fick den när jag jobbade på sågverk.jag kortade den så mycket som det var möjligt för att kardanaxeln skulle fungera ,bytte ut gripen och svetsade en skopa och moterade på en hydraltub för detta
grävde grunden för mitt garage hemma. sålde den till sorsele sen och jag tror att han skulle ploga med den ,den hadde vakumbromsar å dom fungerade dåligt,fick tag i renoveringsats
den blev inge bättre i bromsarna, men handbromsen (mekanisk ) tog lite grann! regentarna brukade vi kalla scania4-scania6 . det var väldigt fin ilustrerat när du hämtade bilarna.Tack.
Trälämmar

Inläggav Lars-Gunnar » 22 nov 2012, 01:45

Du har en äkta Mo och Domsjö lastbil för deras färger var gult och grönt. Deras lastbilar på 50-talet som körde massaved och var bankutrustade på både boggiebil och släp hade grön/gul hytt och grön/gula hjultallrikar och självklart med BeGe hytt.

Jag såg dem ofta i Västerbottniska Hällnäs.

//Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Föregående

Återgå till Garaget