Holmsjö Bildemontering..

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Holmsjö Bildemontering..

Inläggav mariberglund » 03 aug 2012, 19:22

Har ni aldrig varit i hos Tobbe i Holmsjö ,på lastbilsdemonteringen http://www.holmsjobildemontering.se/
Så är det absolut värt ett besök :D
Ett riktigt paradis & mecka för den som är intresserad ,och i samma ögonblick som man kommer in på den hära gården ,så andas det ..automatisk nostalgi..,tänk alla dessa gamla lastbilar ,alla bär på sin historia :D ..
Jag tog nåra kort ,och tänkte dela de med er..,..packa kaffekorgen & ta med er frun ..eller nån annan god vän och åk på en utflykt ,ni kommer inte ångra er .
Hälsningar Mari Berglund.
Bilagor
holsjö 1.jpg
holsjö 1.jpg (97.48 KiB) Visad 7493 gånger
holsjö 6.jpg
holsjö 6.jpg (175.28 KiB) Visad 7493 gånger
holmsjö 4.jpg
holmsjö 4.jpg (89.7 KiB) Visad 7493 gånger
holmsjö5.jpg
holmsjö5.jpg (74.26 KiB) Visad 7493 gånger
holmsjö3.jpg
holmsjö3.jpg (131.63 KiB) Visad 7493 gånger
holmsjö.jpg
holmsjö.jpg (87.42 KiB) Visad 7493 gånger
Användarvisningsbild
mariberglund

Re: Holmsjö Bildemontering..

Inläggav faun v12 » 03 aug 2012, 19:38

Jag håller med Dig Marie, en av Sveriges intressantaste lastbilsskrotar (jag har besökt de flesta)plus för en mycket sympatisk ägare! :wink:
faun v12

Inläggav Kjell T » 03 aug 2012, 22:48

Ja, jag undrar vad min fru skulle säga om jag föreslår att vi nästa gång när vi besöker västra grannlandet skall besöka skroten för att studera sevärdheterna. Tror inte förslaget skulle vara så värst populärt.
Kjell T

Inläggav flak » 08 aug 2012, 08:34

Njae flickvännen uppskattar inte sånt.ger man det förslaget får man ducka=)..så man får åka själv eller i sällskap med polare..men Holmsjö är sevärt, ja redan på Mattsons tid var det ett eldorado för lastbilstokar..ja jag erkänner=) men på den tiden var det betydligt svårare för intresserade att strosa in där, gubben Mattson var lite sträv..men kom man på rätt fot så gick det kanon.

Så planera in en tur dit om du inte varit där...
Flak
Användarvisningsbild
flak

Återgå till Allmänt Veteransnack