Det skulle vara intressant att få veta bilens "identitet" och historik.
Fredrik Klint listade hur många exemplar som registrerats i Sverige efter 1950. Det var ju inte speciellt många.
Listan inbegriper säkert även en tippflaksförsedd Seddon-Diesel Mk 5L av 1949-års modell som blev inregistrerad först så sent som i slutet av november 1950 av en okänd ägare i Stockholms stad.
Bilen fick regnumret A1933, men såldes redan efter ett halvår, i juni 1951, till byggmästaren Gustav Kvist i Malmö.
Ett år senare gick bilen hos Centralåkeriet i Malmö innan den hamnade hos Eslövs Bilcentral och bilen skrotades kort senare i november 1954, dvs. efter endast 3.5-4 års aktiv tjänst.
Problemet med de här riktigt udda bilarna var säkert tillgången på reservdelar. Därför blev de här bilarna inte lika långlivade som de mer etablerade märkena vilka fanns i större antal.
Här är ytterligare en bild på en Seddon-Diesel Mk 5L, en av 300 stycken som The Metal Box Company ägde (tillverkare av bl.a. konservburkar precis som svenska PLM).

- Seddon-Diesel Mk 5L - 1948 - DBA849 - The Metal Box Company - Acton - UK.JPG (170.35 KiB) Visad 27933 gånger
// Kjell N