Moderator: Anders Ason
ströms skrev:Fortsättning
Blev då riktigt sugen på att köpa tillbaka pärlan så jag ringde upp dåvarande ägaren och frågade om han var intresserad av att sälja pärlan. Han berättade då att han tänkte plocka delar från den och sedan skrota den. När jag då berättade att mina föräldrar hade köpt bilen ny och att jag ville renovera och återställa dess forna glans sa han att det var ok att köpa bilen. När vi sedan kommit överäns om priset var det bara att koppla trailern och styra 50 mil norrut och hämta hem pärlan
ströms skrev:Efter vi hade åtgärdat kopplingen och styrservon så blev det oljebyte och genomgång av belysning och sådant dom kollar på bilprovningen. Det resulterade i att vi fick byta torkargummin, skruva ihop en torkararms genomföring, motionera igång spolarpumpen som verkade torkat ihop,grovjustera lyset,monter en stänklapp som saknades och montera ljuddämparen som jag demonterade efter hämtningen för att höra hur motorn gicklät gött
. Sedan letade jag rätt på en tid för besiktning vilket resulterade i blankt papper
Så nu börjar den riktiga rullande renoveringen när man kan börja rulla runt med den lagligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster