vägverkets fordon

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

vägverkets fordon

Inläggav chefen » 03 jul 2012, 14:30

Förr hade vägverket vad jag förstår speciella nummerserier för respektive fordonstyp, ex kunde en tippbil ha individnummer 11/5482, för att några år senare heta 115842, Likaså verkade det förekomma en tilläggsmärkning som jag ínte vet vad den betyder, ex kst331. Någon som har svaret?? Hade vägverket anropsnummer på sina lastbilar?
chefen

Re: vägverkets fordon

Inläggav Thomas Almen » 04 jul 2012, 23:29

Är det inte snart dags för oss att flytta ihop? :wink: .. "Norénsgårn" i Skickja blir bra. Nåväl, första siffrorna angav arbetsområde, sen var det väl nån form av internnr.. kst är nåt så exotiskt som kostnadsställe, alltså särskilda konton. Jo, kom.radio hade dom i bilarna, men minns inte nummersystemet nu, trots att jag i 4 år hade tillgång till deras frekvens... :oops:
Thomas Almen

Re: vägverkets fordon

Inläggav chefen » 05 jul 2012, 05:55

Thomas Almen skrev:Är det inte snart dags för oss att flytta ihop? :wink: .. "Norénsgårn" i Skickja blir bra. Nåväl, första siffrorna angav arbetsområde, sen var det väl nån form av internnr.. kst är nåt så exotiskt som kostnadsställe, alltså särskilda konton. Jo, kom.radio hade dom i bilarna, men minns inte nummersystemet nu, trots att jag i 4 år hade tillgång till deras frekvens... :oops:

:)
chefen

Återgå till Allmänt Veteransnack