Fynd eller ej?

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Fynd eller ej?

Inläggav Anders Ason » 03 apr 2012, 21:46

Den här bilen som nu står på bromstrummorna har stått så här i många år. Efter ett par år försvann hjulen, men i övrigt så har den klarat sig från stölder och vandalisering (strålkastarinsatserna verkar dock vara borttagna numera). Var i kontakt med ägaren för några år sedan och erbjöd mig att låna ut fyra hjul så det gick att flytta den, men han hörde aldrig av sig. Då ville han ha 60 + för den och det är en LB81 från 1975 som bara gått ca 1700 mil.

Bilden är tagen i dag, men när jag var och tittade på den för några år sedan var det redan då rosthål på de klassiska bakre hörnen på hytten. Det mest märkliga är att det är så många som kör förbi varje dag och hur tänker ägaren?

Frågan är väl i vilket skick allt är i nu efter så många år, stillastående och utomhus?

fynd.jpg
fynd.jpg (105.83 KiB) Visad 4946 gånger
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: Fynd eller ej?

Inläggav Lars-Gunnar » 03 apr 2012, 23:25

Ja, en del förstår man sig inte på. Kanske det är kosingen som uteblivit och så har den fått stå. Men vad har han i den stora byggnaden där Scanian enkelt kunnat få plats. Kapitalförstöring. Har han kört bilen själv? den saknar ju både djävulens dyra däck och flak eller vad som nu varit på ramen?

Är karn ogift och inte har en klok gumma som säger ifrån?

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav Anders » 03 apr 2012, 23:31

Lars-Gunnar skrev:den saknar ju både djävulens dyra däck och flak eller vad som nu varit på ramen?

Har nog varit en sk. KRAGG-bil med en dieselgenerator i skåpet. Dessa hade en 400Hz generator för att starta Viggen-planen. Och eftersom de bara kördes ut på plattan så blev det en väldigt kort körsträcka.

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav bullers » 28 maj 2012, 20:47

Hej anders,

Har Du nummer till ägaren ? Det kanske är DEN hytten jag gått o väntat på...
bullers

Återgå till Objekt finns . . .