Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Thomas Almen skrev:Jo, annars är spånskivor kända för att påverka körstabiliteten. Vet flera bilar som hamnat på taket med såna lass. I kombination med gryningstimmar direkt livsfarligt....
Skuggan skrev:Thomas Almen skrev:Jo, annars är spånskivor kända för att påverka körstabiliteten. Vet flera bilar som hamnat på taket med såna lass. I kombination med gryningstimmar direkt livsfarligt....
Undrar om det är därför man inte längre gillar gröna bilar..
Speciellt inte med fartrand i silver
Det berodde inte på att det inte var autoreverse på kasettbandspelaren då?Thomas Almen skrev:Jo, annars är spånskivor kända för att påverka körstabiliteten. Vet flera bilar som hamnat på taket med såna lass. I kombination med gryningstimmar direkt livsfarligt....
Lasse Hsand skrev:Det berodde inte på att det inte var autoreverse på kasettbandspelaren då?Thomas Almen skrev:Jo, annars är spånskivor kända för att påverka körstabiliteten. Vet flera bilar som hamnat på taket med såna lass. I kombination med gryningstimmar direkt livsfarligt....
Reid Hulting skrev:Snygg bil Stina. Min första rena dragbil var en exakt likadan bil, samma axelavstånd och samma årsmodell men annan färgsättning naturligtvis. Den hade tidigare gått som timmerbil i Tyskland efter stormen i nov. -69. Kom hem därifrån våren -72 då jag köpte den och den blev ombyggd till dragbil. Var som en dröm att köra jämfört med LS110:an med Laxo-lås. Gick mest åt ERT, Stockholmskontoret. Sthlm-Hbg-Sthlm fram och tillbaka. Anställdes också på Stockholmskontoret 1975 med ansvar för trailers och en del klarering i hamn och tullar. Det var innan cowboy-hattarnas och dubbelpipornas tid, men solen sken alltid, eller?????
Reid.
Återgå till Scania-Vabis Historik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst