Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
av Lasse Hsand » 15 mar 2010, 14:44
Tjena Jag undrar om någon känner igen den här scanian. Jag tillbringade några sommar lov i den i början an 80talet. Jag är fortfarande helt såld på ljudet från v8an. Jag vet att den gjorde sin sista resa hösten 86 då en vevstake for ut genom blocket efter väg 331. Då ägdes den av Brorsons Åkeri iRamsele. Där den köptes in som extra bil . Men färgerna säger att den gått någon annan stans tidigare. Någon som vet Hälsn Lars

- Scania bro.jpg (45.98 KiB) Visad 4484 gånger
MVH Lars .J
-

Lasse Hsand
-
av Lasse Hsand » 28 feb 2012, 22:07
Är fortfarande intresserad av denna bils historia. Hittade denna bild idag fotad i övik på 70talet. Dom är lik varandra. Är det någon som känner till bilen på bilden?

- scania 140 -.jpg (33.32 KiB) Visad 4054 gånger
MVH Lars .J
-

Lasse Hsand
-
av Thomas Almen » 28 feb 2012, 22:16
Skulle gissa på en "Nolaskogsbil"alltså en bil från Ö-vik eller däromkring. Ser ut att vara ett Björnabygge eller liknande. På Ö-viksbilden verar den vara på väg till Alfredshem med massa, bilden är väl tagen öster om rondellen. Var en fjärråkare i Rundvikstrakten som hade liknande färgsättning, möjligt den är därifrån.
-
Thomas Almen
-
Återgå till Allmänt Veteransnack