av pekumake » 17 feb 2013, 23:13
Hej,
jag är litet sent med det här diskussionen, men bättre sent än inte någonsin, eller hur sägs de på svenska? Jag är från Finland, förlåt min inte så perfekt svenska. Engelska skulle gå bättre för mig också, men säckert är det bra att öva litet svenska då och då. Btw. svenska är fortfarande annan inhemska språcken i Finland, och oblikatorisk att studera, men det är inte mera obligatorisk att inkludera den i studentexamenen.
Jag reparerar års 1970 Bedford TK lastbil. Det fattas troligen mera delar än jag tänka ens, men mest saknar jag nu bakplattan till vänstra bakbromsen. Bedford-nummer för delen är 6335461. Den är 385 mm i diametern, och bromscylindern är uppe inne mellan bromsskorna. Bifogat är en bild av plattan. Jag har frågat efter delen i Finland, England, Australia och Nya Zeeland, utan framgång. Jag har inte förstått förr, att det har varit Bedforder i Sverige också, inte bara Volvo och Scania...
Om du vill, kan jag hjälpa med annonsen på Vetku-forumet. Jag också vet några andra människor, som har Bedford-projekter under arbete, kanske kan jag förmedla deras önskelistor till dig?
Markku
- Bilagor
-

- DSC_0047-001.JPG (116.89 KiB) Visad 29602 gånger
Pekumake
-Bedford TK EJN3B 1970