Ja det är alltid kul med gamla bilder Den Scanian var en L56 som Östman&Norell ägde under många år. Senast jag såg den var hos Mählers i Rossön och sedan vet jag ej vart den for.
Mycket trevliga bilder med intressanta detaljer dock verkar dom flesta tagna 1966 eller senare med tanke på Scanian med "päron hytt" och F88an. Färg kvaliteten är mycket hög och ger exempel på snygga lackerings varianter.
Är det Lillängetsskola man ser bakom Sollefteå vatten? För då är vi på Storgatan mitt emot bilfirman där man tittade på gamla Ford Granador när man var och jagade brudar.
Där ser man, glatt återseende . Vem hade kunnat tro att fogden var intresserad av honom? . Det lustiga är att det finns en kopia av honom här utanför Steinkjer. Både vad gäller utseende och verksamhet.
billsta skrev:Passar på att lägga till en tidningsnotis om Eire Dahlberg också
"Charmigt äldre hus med mindre renoveringsbehov och med möjligheter för den händige, medföljer även en buss för den praktiske som gillar att skruva. Ett tillfälle för dig som är kreativ och framåt."
Hälsningar Anders Ason __________________________________________ Jag tillhör också den yngre generationen, men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.