Gud vilka bilder! Tack så mycket, tycker mycket om dessa "småttingar", som också var tämligen oförändrade under många års tid. Ingen större skillnad på en -57:a och en -72:a... Och visst ser dessa snyggare ut än plastfronten som kom de sista åren?
Mest intresserad av bärgningsbilar - Har Du nya/gamla bilder på svenska bärgare? Ta gärna kontakt.
Den dög i alla fall att köra upp för trafikkort i, även om det var på håret, .. men det var inte bilens fel!
Har aldrig klarat ut om det går att använda grillribborna som stege vid isskrapning exempelvis?
Hälsningar Anders Ason __________________________________________ Jag tillhör också den yngre generationen, men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Jag äger denna Volvo F82 "Snabbe". Det är en fd. Konsumbutik som troligtvis rullat i trakterna runt Malung. Den är under ombyggnad till husbil. Det är en -66 med en diesel ,tror det är en Perkins, inte säker. Vet någon hur jag kan se vilken dieselmotor jag har ?
small Picture 1302.jpg (127.22 KiB) Visad 27347 gånger
Senast redigerad av Snabbe F82 17 maj 2012, 20:57, redigerad totalt 1 gång.
Vore kul om du behåller butiksbuss-stilen. Takfönster?
Hälsningar Anders Ason __________________________________________ Jag tillhör också den yngre generationen, men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Kolla alternativen innan du tar upp hål för fönster, det behövs mycket fönster i väggarna för att ge lika mycket ljus som ett par rejäla takfönster. Dessutom blir det fler möjligheter att hänga upp tavlor.
Jag kollade på en fd. bokbuss som blivit husbuss, den hade bara ljusinsläpp i taket och det funkade utmärkt.
Det är sant. Det är inte så svårt att återställa bilen om man vill då det är poppnitade plåtar i hela karossen. Den är byggd på junekarosser i Jönköping. Det sitter ett stort emblem bak vid dörren och ett fram.