Ut och åka lastbil tillsammans?

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Ut och åka lastbil tillsammans?

Inläggav oe3200 » 03 jan 2012, 23:03

Hej! Jag bor i Huddinge/Stockholm och har tänkt på en sak. Skulle det inte vara kul att träffas och samåka lite om någon ska ut och lufta sin/sina ögonstenar?? Jag åker ganska mycket, oftast ensam året runt med min veteranlastbil Scania 66 1966 i bruksskick och undrar om det är några som har lust att samåka med lite halvkort varsel.... kanske bara köra några mil i "konvoj" ta en fika längs vägen och ljuga lite eller åka på studiebesök i någons lada och kolla på pågående projekt mm. Det behöver inte vara så planerat utan man kan bestämma en tid några dagar innan utanför Ikea, Jula eller Biltema med stor parkering och de som kommer kommer. Låter det som en bra ide?
oe3200

Re: Ut och åka lastbil tillsammans?

Inläggav Anders Ason » 03 jan 2012, 23:20

Mycket bra förslag. :D

Dessvärre blir framkörningen i längsta laget för min del :(

men ... ett tidigare förslag om träff vid Tuna motell i vår kan ju kanske locka en del från andra väderstreck oxo? :roll:
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Anders » 04 jan 2012, 00:21

Tycker det låter som en strålande idé!
Och om man träffas nånstans kan ju även de som inte har egen lastbil delta! :D

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav färingsösoljeätare » 05 jan 2012, 14:24

:arrow:
Senast redigerad av färingsösoljeätare 28 maj 2012, 18:37, redigerad totalt 2 gånger.
färingsösoljeätare

Inläggav oe3200 » 19 jan 2012, 20:38

Kul att det verkar finnas intresse för att spontant åka ihop några stycken. Jag tog en spontantur igår. Fyllde sprit i spritburken till bromsarna och bänkade en kollega som aldrig åkt veteranlastbil i passagerarsoffan, sedan tog vi en sväng på ett par mil i snöslasket och fikade ihop....så nu kollar han också efter vereran!!
oe3200

Återgå till Allmänt Veteransnack