Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
1997 fotade jag den här LT110;an på en skrot i Karhula i Finland. Det som jag funderar över är kranen. Jag har aldrig före eller efter sett en likadan som denna. Är det någon som vet vad det kan vara för någon?
Anders
Senast redigerad av Anders 27 dec 2011, 21:23, redigerad totalt 1 gång.
Vad tusan kan det vara för monster? Dubbla utanpåliggande kolvar på utskjutet, men den verkar inte nå så långt trots det... kan den vara nordisk överhuvudtaget? Norrmännen hade ju några knepiga kranar för många år sedan, men jag har för mig att de var lite mindre
Hälsningar Anders Ason __________________________________________ Jag tillhör också den yngre generationen, men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Tror att det är en italiensk Coma cran. Märket finns kvar än i dag och verkar nischa på kraftiga kranar med kort räckvidd men som kan lyfta rejält. En rejäl hydraulvinsch brukar ingå och dom används som någon form av bärgningskranar bland annat.