Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Lulebjörnen skrev:Dennison med en Hoynor biltrailer.
Stellan skrev:Det var som tusan, jag trodde absolut att det var en DAF. Men de kanske gjorde som Renault, Berliet och Ford gjorde på sin tid... att de delade på den hytten, för de är väldigt lika tycker jag.
/Stellan
Lulebjörnen skrev:Stellan skrev:Vet faktiskt inte om det var Sisu som gjorde hytten, eller om den kanske köptes från Irland där Dennison tillverkades. Men M-seriens hytt fanns på Lokomo mobilkranar också så det är väl troligt att den svtsades ihop i nån smedja i Finland...
Anders skrev:Lulebjörnen skrev:Stellan skrev:Vet faktiskt inte om det var Sisu som gjorde hytten, eller om den kanske köptes från Irland där Dennison tillverkades. Men M-seriens hytt fanns på Lokomo mobilkranar också så det är väl troligt att den svtsades ihop i nån smedja i Finland...
Nu när du säger det så kommer jag att tänka på att samma hytt satt på kranchassiena![]()
Hur länge fanns Dennison kvar som tillverkare?
Anders
Stellan skrev:Dennis finns kvar, jag provkörde en sådan i somras. Sålunda får detta inlägg betraktas enbart som ett inlägg i debatten, och inte som ett veteranfordon![]()
![]()
![]()
/Stellan
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster