Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
peter fra danmark skrev:Hej Anders Ason
Nej ikke så gammel, jeg har en ven som holder på med at restaurere en årgang 70 IH.
Han må selv dreje brems cylindre m.m. da ingen dele er at få, enda Amerika er de slut.
arnfinn skrev:Jeg er ingen kjenner av de her svenskbygde førerhus så spørsmålet er kanskje dumt...men den som ennå er rigget som brannbil, ja kanskje begge har vel svenske førerhus?
Lulebjörnen skrev:Om det nu är någon som umgås med planer på att införskaffa en IH så är det ju av yttersta vikt att man kan framföra fordonet på ett betryggande sätt. Framför allt växlingsarbetet kan vara en utfodring för förare av den moderna skolan.
Här är i alla fall en utmärkt instruktionsfilm om hur man håller fart på en 1972 IH, "gaspowered" givetvis för de rätta avgasknallarna...
http://www.youtube.com/watch?v=xAADEoJpTFQ
Anders Ason skrev:Lulebjörnen skrev:Om det nu är någon som umgås med planer på att införskaffa en IH så är det ju av yttersta vikt att man kan framföra fordonet på ett betryggande sätt. Framför allt växlingsarbetet kan vara en utfodring för förare av den moderna skolan.
Här är i alla fall en utmärkt instruktionsfilm om hur man håller fart på en 1972 IH, "gaspowered" givetvis för de rätta avgasknallarna...
http://www.youtube.com/watch?v=xAADEoJpTFQFörstår ju varför de är så pigga på automatlådor där borta! /Anders
Återgå till Ovanliga lastbilar som varit i trafik i norden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster