OK, det visade sig vara Luleå i alla fall. Jag tyckte nog att vyn verkade bekant än om det ser annorlunda ut idag och hur man upplever omgivningen från förarplatsen i en bil.
Ja, måndagseftermiddagen och kvällen blev inte riktigt som jag planerat utan jag fick tillbringa 8 timmar på akuten med rätt så kraftiga smärtor.
Normalt är jag tämligen smärttålig, men detta var något som jag inte upplevt tidigare, och med en eventuell stundande snabbresa till Nya Zeeland för ett par-tre dagar någon gång mellan Lucia och Jul så ville jag reda ut vad som hänt då det inte är speciellt skojigt att under en knapp vecka sitta med outredda smärtor i kroppen under totalt 48-50 timmars flygresor. Det var tydligen ett njurstensanfall jag drabbats av. Något som jag aldrig haft tidigare, men nu vet man i alla fall vad det är om det skulle återkomma.
Nog om detta, Stellan ville att jag skulle ta över stafettpinnen i denna tråd.
Här kommer ett vykort som visar badliv på en ort som jag skulle vilja veta namnet på.

- Vykort med Volvo LV290 LF.JPG (200.27 KiB) Visad 15237 gånger
Det intressanta med vykortet är väl inte badlivet som sådant utan den vackra Volvon som väl måste vara en LV290 Long Frame. Den är lastad och klar för långtrad.
Kan det vara så att chauffören bara tog lite vila och ett välbehövligt svalkande dopp eller är det så att det var det enda fortskaffningsmedlet familjen hade tillgång till så även fru och eventuella barn finns med på stranden?
Kortet bör vara taget cirka 1952-1954 eller är det någon som kan bestämma personbilarnas årsmodeller lite bättre än jag?
// Kjell N