LB-veteraner, väst-tråden

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

LB-veteraner, väst-tråden

Inläggav Anders Ason » 14 mar 2008, 14:36

För att få ett grepp om vilka veteranlastbilsintresserade det finns i den västliga delen av landet. Det finns ett antal som dels är med i forumet och dels inte använder dator eller Internet. Den senare gruppen får man luska ut på annat sätt som exempelvis, om de annonserar, "stöts på" av en slump, genom omkringsnack e t c.

Ser stora fördelar i ett utbyggt kontaktnät som då kan röra "på platskunskap och erfarenheter", resevdelar, "hjälpas åt", samordning vid träffar o s v.

Eller, helt opretantiöst fika ihop.

Kan de´ va´ nå´t?

/Anders
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: LB-veteraner, väst-tråden

Inläggav Stellan » 14 mar 2008, 16:31

Anders Ason skrev:
Ser stora fördelar i ett utbyggt kontaktnät som då kan röra "på platskunskap och erfarenheter", resevdelar, "hjälpas åt", samordning vid träffar o s v.

Eller, helt opretantiöst fika ihop.

Kan de´ va´ nå´t?

/Anders

Absolut! Just det att kanske ha en fast plats att träffas på skulle ju vara underbart...kanske någon gammal lagerlokal där man kunde meka, fika träffas och samlas runt ett gemensamt intresse. Undrar om det finns något företag som kan vara intresserade av att sponsra sin historia?

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav pekka k » 19 mar 2008, 00:38

Det vore ju trevligt med en träff men när ska man hinna med detta för jag håller på med renovering av 2st Scania veteraner samt min andra hobby banåka med en busbil.
Mvh:Pekka.
pekka k

Återgå till Allmänt Veteransnack