Ny medlemsgrupp

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Ny medlemsgrupp

Inläggav Anders Ason » 16 okt 2011, 09:42

Vi har nu fått in några nya medlemmar som också är med i QOTR, d v s Queen Of The Road,
http://www.queenoftheroad.se (på denna sida finns även reportage om veteranlastbilsträffar)

d v s kvinnor som på något sätt är knutna till lastbilar i sitt yrke eller som intresse, eller som de själva skriver:
"Nätverk för kvinnor inom transport".

Vårt intresse har ju präglats av lagom mogna gentlemän (i alla fall i detta forum) enligt bild:

aldermars2010.jpg
aldermars2010.jpg (100.28 KiB) Visad 3074 gånger

Bilden är förm. inte helt sann (dessutom över ett år gammal) om vi ska spegla intresset då tillgång och intresset till Internet avtar med stigande ålder.

- Hur som helst så är det mycket roligt att fler och fler kvinnor är intresserade av lastbilshistoria och att fler kvinnor syns mer och mer på träffar och rallyn och då ofta bakom ratten. Välkomna.

Vår senaste medlem (tror jag? Rätta mig om jag har fel.), dagens datum.

angelaqotr.png
angelaqotr.png (162.5 KiB) Visad 3062 gånger

Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: Ny medlemsgrupp

Inläggav Lars-Gunnar » 18 okt 2011, 00:28

Ja, välkomna Quinnor, madamer och mesdamer och hela baletten, ha, ha!

Tror att det kan behövas ett och annat inlägg från er kvinnor. I Norge är flera aktiva tjejer med i Berglis forum.

Anders det slog mig när jag ser tabellen att den speglar Sveriges befolkningspyramid i verkligheten.

Lars-Gunnar :D :wink: :roll:
Lars-Gunnar

Återgå till Allmänt Veteransnack