Jag vet inte varifrån bilen ursprungligen kommer, så om den har funnits på Kockums Varv i Malmö vågar jag faktiskt inte svara på.
Jag har inte alltid kameran med mig (

vilket man naturligtvis borde ha om man råkar se något trevligt - min mobilkamera är i princip kass då bilderna blir av Kodak Instamatic-kvalitet

).
Bilen står utmed riksväg 11 mellan Simrishamn och Malmö var det är en 1+2 sträckning med vajerräcken på alla sidor, så det är klart olämpligt att stanna till för fotografering. Jämte den stora vägen går det en smal serviceväg, men man skall "komma ihåg" att svänga in där i god tid.
Förra gången jag körde in där för att fotografera bilen sommartid förra året så visade det sig att jag glömt kamerans minneskort kvar i datorn hemma

.
Men idag på morgonen stack jag ut där när jag ändå skulle inhandla frukostfrallorna och tog några extra bilder. Bilen står bara 4-5 km hemifrån.

- IH Cargostar CO1810-B - 1975 - HZZ010 - MRED - 06 - Dalby.jpg (151.04 KiB) Visad 21951 gånger

- IH Cargostar CO1810-B - 1975 - HZZ010 - MRED - 12 - Dalby.jpg (81.75 KiB) Visad 21951 gånger
// Kjell N