Bo Norvinge skrev:
Jag hade för mig att jag sett en färgbild. Det stämmer att det syns en Domack-bil i "Boken om Göteborg II", en bok som tillsammans med ettan verkligen är att rekommendera för alla med någon göteborgsanknytning.
På sidan 105 syns en åkargrön Hanomag Matador eller liknande och texten verkar vara i beig eller smörgul nyans.
Se där, den hade jag missat i hastighten

Därmed tycker jag att det känns som om färgfrågan har fått sitt svar. Även paketbilarna hade naturligtvis samma färg. Sedan om någon hade svarta skärma istället för gröna som resten kunde nog få passera som "nymodighet" eller så
Då blir det så småningom att göra en paketbil även från DOMACK's att befolka hamndelen med

Men den får svarta skärmar och gulbeige textning. Expressbolagetbilen ovan har vit text (när jag fått satt dit den).
Bo Norvinge skrev:Jag vågar nästan lova att Domacks Åkeri försvann före 1970-talet.
Det fanns ett företag med namn Domacks Mobikranar men tyvärr känner jag inte till om de hade koppling till åkeriet. Synd att man inte kollade upp detta när jag gick i samma klass som ägarens son.
Domacks Mobilkranar telefonkatalog Göteborg 1969.jpg
Ja det är väl typiskt att när man har källa till information så vet man inte att man skulle frågat förrän efteråt

Känner helt igen mig där.
Förresten, mobilkranen ser ut som en Coles, kan det vara så?
Bugar och tackar!
mvh
/Peter