Diesel Pumpar Ljungmans

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Diesel Pumpar Ljungmans

Inläggav Anders Roger Larsson » 06 jun 2011, 03:43

Lasse Hsand skrev:När jag ser en gammal bensin station får jag såna där ideer som borde förbjudas direkt. Jag vill bygga en typ sittande hunden. Med 3st Star 76er min gamla varuautomat och en telefonkiosk. Man borde spärras in! Men :evil: vet om jag inte genomför det en vacker dag för det skulle bli ett bra vuxendagis inte bara för mig :P . Lars

Sätt i gång!
Det var bättre förr - ju förr dess bättre
Användarvisningsbild
Anders Roger Larsson

Inläggav Lasse Hsand » 20 okt 2012, 19:38

Lyfter en gammal tråd. Har inte byggt något än. Men med många nya medlemmar så kanske någon har dörrar till min 3dje Ljungmans pump modell 76?
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav carlevert » 21 okt 2012, 11:41

Bild
De mörkare gröna och gula BP-färgerna användes till c:a 1958 sen blev det mycket vitt och blekare gönt och gult.
Bild
Den här pumpen för oljeblandat renoverade jag i somras till Raketsports blivande Crescent museun i Vännäs.
BP-dekalerna som finns att köpa på olika veteranmarknader har för ljusblek grönfärg så därför ska vi försöka göra en bättre.
carlevert

Inläggav Lasse Hsand » 21 okt 2012, 13:01

Snyggt!!!!!!!!!!! Precis så där vill jag ha tre pumpar vid in farten tillsammans med en varuautomat (Levin) Cromad. Samt en orange telefonkiosk.
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Slaskman » 27 jan 2013, 17:31

Reggade mig på forumet för denna tråden !

Har några gamla pumpar som också skall renoveras och då till BP. Har en ljungman star 45, en star 76 och en Vici 1928.
Vad jag letar u är färgkoderna till bp innan 1958 och högkvalitets märken till loggan. Några tips ?
Slaskman

Inläggav Lasse Hsand » 27 jan 2013, 17:50

Ingen dålig uppsättning med pumpar. Har tyvärr ingen färgkod på dom. Men gjorde ett prov på en gammal BP dunk som jag tog med till färghandel och dom läste av. Polerade upp den som fan innan. :D
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack