flaskhållare

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

flaskhållare

Inläggav gropen » 01 jun 2011, 08:05

Tänkte höra med er,var får man tag på hållare till speglarna som man satt flaskor/burkar i förr??.
gropen

Re: flaskhållare

Inläggav Lasse Hsand » 01 jun 2011, 18:19

Det där var det häftigaste man visste när man var liten att få ha två Trocca i flaskhållaren. Det var nästan bara därför den här köptes. :roll: .
flask.jpg
flask.jpg (65.66 KiB) Visad 11680 gånger
Hälsn en törstig .Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Sudde52 » 01 jun 2011, 18:43

En utmärkt metod att få en varm läskedryck ännu varmare... Ps: Lasse, var Trocadero ett speciellt märke för trakten runt H-sand? Minns att den fanns till salu på markan på KA5....
mvh Sudde
Användarvisningsbild
Sudde52

Inläggav Lasse Hsand » 01 jun 2011, 19:34

Tänk va roligt ibland hugger det direkt. Just det jag var ute efter har hört att den bara finns i Norrland. Det stämmer kanske att den bara finns här men är det så fortfarande? EN TROCCA DRICKARE
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Lars-Gunnar » 01 jun 2011, 20:21

OFF TOPIC

Trocadero, Sockerdricka, Champis och Loranga finns fortfarande. De var de drycker jag drack på 50-60-talet. Saligen insomnade Västerbottens Bryggerier i Umeå gjorde godaste Sockerdrickan som gick åt mest. Idag är trockaderon favoriten. De nyare drickorna som kommit på de senaste 30 åren kan inte konkurrera med Trockaderon.

Ovanstående drycker handlar jag där jag bor sedan över 30 år tillbaka, nämligen Sundsvall som ligger mitt i Sverige. Om dessa drycker finns i Hudiksvall och Gävle vet jag ej.

Lars-Gunnar :)

BACK TO TOPIC :!:
Lars-Gunnar

Inläggav Lasse Hsand » 01 jun 2011, 21:13

Ber om ursäkt för mitt snedsprång :( . Men jag fick ett litet svar på min fråga fast den var helt OFF TOPIC. Men forumet har ju svar på det mesta. Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Lars-Gunnar » 01 jun 2011, 21:44

Lasse Hsand skrev:Ber om ursäkt för mitt snedsprång :( . Men jag fick ett litet svar på min fråga fast den var helt OFF TOPIC. Men forumet har ju svar på det mesta. Lars

Lasse, det var mitt eget inlägg som JAG själv betraktade som off topis då jag skrev om drickamärken och inte om ämnet ifråga så ingen fara på taket.

Lars-Gunnar :wink: :D
Lars-Gunnar

Inläggav Berger » 02 jun 2011, 09:33

Hej. Pratade med en kompis han hadde köpt sina på biltema. Hållare till sprayburkar för verktygstavlor. jag tyckte det såg väldans bra ut och en smart ide.
Mvh Berger
Användarvisningsbild
Berger

Inläggav Lasse Hsand » 02 jun 2011, 16:24

Stellan skrev:Be om ursäkt...det var det dummaste jag hört :shock: :P :wink: , drickahållare och det som satt i den är väl verkligen lastbilsrelaterat...jag har aldrig sett någon personbil med en dylik attiralj :lol: :lol: :lol:

Till och med den lilla vasen med blommor letade sig ju in i en del lastbilshytter på den tiden det begav sig :mrgreen:

/Stellan

Tänkte väl mest på Trocaderon :? :? . Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Thomas Almen » 02 jun 2011, 17:26

Trocadero å lastbilar är för alltid förenat, gärna ihop med en bit falukorv, helst från Ångsta Slakteri. Den kosten byggde denna vackra kropp. Förresten fanns väl en fränare variant av hållare, som såg ut som värmeskydd till stående avgasrör?. Hanses som sålde kanske, eller Lastec?
Thomas Almen

Inläggav Lasse Hsand » 02 jun 2011, 18:39

Förmindel Trocca timmerbil 80tal sommarlov Karlströmskorven från Ramsele lite senap. Nä nu blir man tår ögd :cry: . Nä jag bara skämtar det är sånt man minns med glädje :) :) .Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Sudde52 » 02 jun 2011, 21:34

Ber om ursäkt för mitt inlägg, det hade inte alls med tråden att göra :oops: Raderat.
Senast redigerad av Sudde52 03 jun 2011, 14:45, redigerad totalt 1 gång.
mvh Sudde
Användarvisningsbild
Sudde52

Inläggav gropen » 02 jun 2011, 23:28

värst va va fel de blev,bara för en flaskhållare?????, å de va ju inte stellan som efterlyste. Hoppas läsken smakar bra åt er.
gropen

Inläggav Thomas Almen » 02 jun 2011, 23:33

Fel å fel... Nåt ska man väl ha i flaskhållaren, å då är ju inte steget långt till olika läsksorter. Sen bygger ju nostalgi på minnen, å det var väl vad som kom upp. :wink: Men när det begav sig, kunde man köpa dom på alla välsorterade lastbilsbutiker. Men jag vill minnas att livslängden/kvalitén var begränsad, så det kan nog vara svårt att hitta nån idag. Holmsjö kanske får in nåt där det kan sitta nån, förståss.
Thomas Almen

Inläggav Stellan » 02 jun 2011, 23:40

gropen skrev:värst va va fel de blev,bara för en flaskhållare?????, å de va ju inte stellan som efterlyste. Hoppas läsken smakar bra åt er.

Jag ber om ursäkt för det inträffade, det kommer aldrig att upprepas igen!

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Nästa

Återgå till Allmänt Veteransnack