Kjell T skrev:Hur vanliga var 4-hjulsdrivna Transit i Sverige? Jag har endast sett en i trafiken på vägen mellan Norrtäljevägen och Åkersberga för några år sedan.
Stellan skrev:Kul att det uppskattas, och det är alltid roligt att få en kommentar till det man visar![]()
En del har jag samlat på mig under åren, och en del kommer ur ett arkiv jag fått överta från en gammal kollega inom transportbranschen. Det mesta är statistik och tekniska specifikationer, men en hel del av arkivet är gamla fotografier och broschyrer som man kan visa här. Men det som är allra roligast är nog ändå fotografierna från vardagen där fordonen används, broschyrer är ju lite mer tillrättalagda.
Att bli kallad tokig är helt normalt när man trillat in på den här linjen, man behöver dock inte vara tokig för att hålla på med det...men det underlättar![]()
![]()
/Stellan
Stellan skrev:Jag tror inte att det finns något enkelt svar på varför man börjar samla, det är nog en inneboende drift som både ekorrar och människor har![]()
Men grunden till samlandet lades väl när man var pojk...alla stora maskiner som man skulle köra när man blev stor, och att man hängde på både Bilspedition och LBC när man växte upp hjälpte nog till också så att man sparade saker. Men förutseende vette tusan om man kan kalla det, det är nog mer en slump att det blev som det blev när det inte blev som det skulle![]()
/Stellan
Stellan skrev:Jag tror inte att det finns något enkelt svar på varför man börjar samla, det är nog en inneboende drift som både ekorrar och människor har![]()
Stellan skrev:Vi ska nog i första hand tacka de som dragit igång forumet, tack vare dem så har många entusiaster fått kontakt med varandra och att man kan visa hur det var förr...alltså bättre![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster