Hur många har ändrat inriktning på sina renoveringsobjekt?

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Hur många har ändrat inriktning på sina renoveringsobjekt?

Inläggav joherl » 20 maj 2011, 09:02

Hej!
Med tanke på att min Dodge har fel motor så har jag börjat fundera på att göra något annat av henne. Är det någon annan på forumet som har ändrat inriktningen på sin renovering under resans gång? I så fall hur och till vad?
I stället för att bli en KA-bil så kanske jag behåller henne i sitt slitna skick och bygger ett mer praktiskt flak. Hon får i så fall representera alla de bilar som gick i trafik efter att sålts från försvaret. Frågan är bara vad jag ska göra, mest praktiskt hade nog varit ett litet flak med möjlighet att köra hem lite pellets på. Roligast hade kanske ett litet primitivt handvevat bärgningsspel varit.
Eller så skaffar jag en PowerWagon till motorn. :D .........

Johan Erlandsson
Ofrivillig Fargo PowerWagon-motor ägare :)
joherl

Re: Hur många har ändrat inriktning på sina renoveringsobjek

Inläggav magirus » 20 maj 2011, 23:04

Hallå!
Det är inget att gråta över!! :D
Använd den i dess nuvarande skick, fixa till saker som det alltid har gjorts med "nyttofordon", dvs, "MAn tager vad man haver" :lol:
En annan bra regel är också att inget är mer permanent än en tillfällig och fungerande lösning!

Jag hade också en POWER Wagon motor i min WC52. Det var inte många som såg skillnad!! :!: Men den gick bra och därför fick den va kvar!

Lycka till med din Dodge!
Magirus-Deutz Ijzersterk Luchtgekoeld
Användarvisningsbild
magirus

Inläggav pekka k » 22 maj 2011, 15:10

Jag har renoverat en heldel bilar och vissa blir aldrig perfekta eftersom det kan vara fel på motor eller andra saker men det är en sak som är upp till bilägaren
om man vill ha 100 perfekt eller lite lagom så man kan bruka fordonet utan att bli hängd :)

Det blir lite som en Hot Rod med egna lösningar mm, Själv skulle jag vilja bygga en Scania 4a med en L50 supermotor som man trimmar upp lite det retar alltid någon hehe,

Det är din bil och du får göra precis som du vill för om någon vill göra det bättre så får dom väl köpa en sådan bil och bygga själv jag är positiv till alla fordon
av det andra märket eftersom jag är en Scania kille :)
Mvh:Pekka.
pekka k

Inläggav joherl » 26 maj 2011, 22:40

Hmm! Inte lätt att bestämma sig! Det verkar finnas en möjlighet att få hem en Dodgemotor från Frankrike. Den lär behöva en genomgång, men det är ju rätt typ....

Johan
joherl

Inläggav Stellan » 27 maj 2011, 00:02

Om inte Dodgemotorn blir dyr att ta hem, och inte alltför kölig att gå igenom sä verkar det som en god plan tycker jag. Då har du fått igenom en hjärttransplantation som både patienten och dess vänner blr glada för :D

Det har ju nämnts tidigare att om det är ett väldigt unikt fordon man ska renovera så blir ju pressen ganska tung att resultatet ska vara "original". Men å andra sidan om man gör en renovering på ett pietetsfullt sätt på ett fordon som det finns ganska många, då tycker jag personligen att man ska få köra sitt eget race, dock utan att fullständigt sväva ut i det blå. så är det ju i sluttampen ägaren till fordonet som ör både dommare, jury och bödel för sitt eget fordons fortsatta liv och leverne

Att man vinglar lite mellan olika projekt tror jag nog är väldigt vanligt förekommande. Min F6 har fått stå tillbaka för min Express tills duetten blir färdig. Då en av F6:orna in för en intensivvårdsbehandling, och F84 får ligga på is ett tag framöver :D

Så bekymra dig inte vad andra tycker, det är ditt fordon som du kan göra precis vad du vill med. PV-klubben som jag medlem i tack vare duetten kommer förmodligen att få slag när de ser duetten nu i sommar...jag har nämligen lackat den två olika färger mot den enda som den hade när den var ny :mrgreen:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Återgå till Allmänt Veteransnack