Ja, jag håller med. Vilka påfrestningar på motor och drivlinor detta innebär. Det är nog en dieselslukande sträcka. Det har ju säkert regnat i tre månader. De som kör och hjälparna blir väl experter på att ta sig loss med hjälp av varandra. Man ser att de har en "dirigent" som synkroniserar när bogserande och fastnande skall gasa.
Märkligt att se den röda jorden. Timret på lastbilarna kommer väl från skövlingen av Amazonas regnskog som nu exploateras. Lastsäkringen är ju bedrövlig men plankorna verkar ligga kvar av tyngden. Men nog undrar man om de inte kör med överlass överlag. Wolksvagen, Fiat, Iveco, Mersedez, Volvo och Scania ser man om man ser alla avsnitt. Märkligt nog inga USA-trucks.
Man kan fråga sig varför man inte bygger en riktig väg? Det är ju en viktig väg för transporter. Men Brasilien har väl inte råd men jag har för mig att de har olja som de får inkomster ifrån. Helt klart är ju att bärlager måste på för att hålla.
Man kan nog utgå ifrån att bilarna får service och god omvårdnad efter en sådan tur. Tvättning är ju ett måste.
Lars-Gunnar