Reid Hulting skrev:Hej.
Fairlanen köpte jag 041020 men sen drog han hem nåt objekt till under 2005 tror jag det var. Vi pratade redan då om att sälja bärgaren till mig, men jag tyckte han värderade den lite för högt då. Nästa gång jag såg den så var den till salu på Blocket, och vad ägaren hette kommer jag inte ihåg. Och om jag inte är felunderrättad så tror jag att han kilade vidare nån gång 2006-2007. Men om så önskas kan jag ta reda på vem han var.
Custom-Cab:arna är trevliga små bilar. 1969 arbetade jag som distributions-chaufför på I-G Bloms åkeri i Stockholm och körde ut och hämtade in gods i Stockholms innerstad, med utgångspunkt Bilspeditions dåvarande terminal i Västberga.
Jag fick börja min chaufförsbana med en Volvo Starke, inge direkt fel på Volvo´n, men som distributionsbil inne i Sthlm´s city på alla smågator!!! Så det blev ju ett jättelyft när man efter nån månad fick en ganska ny Custom-Cab istället, men jag kommer inte ihåg vilken modellbeteckning den hade. Det jag kommer ihåg var att den hade hjul i storleken 10 eller 11.00 - 20.
För 10 - 12 år sedan hade jag en 09-10, en före detta ASG-bil med tipp.
Reid.
Klart intressant, "har han plockat ner skylten" så är det inte mycket att göra! men har du lust att kolla upp chaffisen så vore det kanon, alltid kul med själva historiken bakom en lastbil av detta slag.
Spännande med din tid som chaffis i Stockholm, även jag har gjort min sväng i sthlms innerstad! fast då med Volvo 407, nog så svettigt