Nån som känner igen denna?

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Nån som känner igen denna?

Inläggav Cliff Ellingsworth » 21 feb 2011, 22:09

Jag har varit borta så länge från forumet, och nu kan jag inte hålla mig längre :D
Denna Ford 0910 -73 har jag köpt på stående fot upp i Sunne, men ännu inte hämtat hem den till Österlen :cry:
Tydligen har den rullat både i Örebro & Gävle! Är det nån här som känner till den eller har sett den förut :?:

1.jpg
1.jpg (75.45 KiB) Visad 13225 gånger
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Re: Nån som känner igen denna?

Inläggav flak » 21 feb 2011, 23:04

Kul att den hamnat hos rätt person! en riktig bärgargodbit.
Och välkommen tillbaka till forumet :D
Flak
Användarvisningsbild
flak

Inläggav Anders Ason » 22 feb 2011, 08:11

Intressant och snyggt bygge, den är ovanlig och "clean", d v s fri från extrautrustning som en mängd lampor, tutor och annat som oftast kommer på undan för undan. Hoppas du behåller den som den är och lycka till.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Fredrik Klint » 22 feb 2011, 09:06

Bra gjort, Cliff! Hade ju varit synd om den hamnat i fel händer å slutat på skroten...
För ett par år sedan var den till salu på Blocket men då var den lackad röd och vit vill jag minnas. Annars vet jag tyvärr inget om denna.
Mest intresserad av bärgningsbilar - Har Du nya/gamla bilder på svenska bärgare? Ta gärna kontakt.
Fredrik Klint

Inläggav Cliff Ellingsworth » 22 feb 2011, 11:27

Anders Ason skrev:Intressant och snyggt bygge, den är ovanlig och "clean", d v s fri från extrautrustning som en mängd lampor, tutor och annat som oftast kommer på undan för undan. Hoppas du behåller den som den är och lycka till.

Faktum är att jag inte har sett den i verkligheten! vilket kan bädda riktigt stora problem :!: Men har fått ett seriöst intryck av säljaren via telefon, så jag tror nog att jag inte har köpt "grisen" i säcken :mrgreen: Den rena looken var nog det jag föll på och skall behållas...
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Inläggav Cliff Ellingsworth » 22 feb 2011, 11:32

Fredrik Klint skrev:Bra gjort, Cliff! Hade ju varit synd om den hamnat i fel händer å slutat på skroten...
För ett par år sedan var den till salu på Blocket men då var den lackad röd och vit vill jag minnas. Annars vet jag tyvärr inget om denna.

Tack du, säljarn var på väg att sälja den till några snubbar i Tallin som skulle enbart plocka ner aggregaten och sedan slakta resten :cry:
Men jag hann rädda den i grevens tid!
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Inläggav Reid Hulting » 22 feb 2011, 12:01

Hej, fin liten bärgare som jag tyckte att jag kände igen. Och har den varit vit och röd så kanske den gått här på Gotland tidigare. Och då släpade han hem en veteranbil som jag hittat och köpt, en Ford Fairlane 500 -62 som stått undanställd i ett garage i drygt 20 år.

Reid.
Reid Hulting

Inläggav Ante » 22 feb 2011, 19:30

Tuff liten bärgningsbil. F4:an i bakgrunden måste väl vara en av de tidigaste, kolla på hjulhus-skärmen och de runda positionsljusen ovanför vindrutan. Köp den också:)
Ante

Inläggav Kjell T » 22 feb 2011, 23:10

Håller med om att det är en bil som är värd att rädda, mycket bra proportioner.
Kjell T

Inläggav S-V L44 » 22 feb 2011, 23:44

En snygg bil som man hoppas få se live här nere i Skåne så småningom.
Det är ju bevisligen en Ford men bilen är försedd med snygga (?) stänkskydd bak som i alla fall visar mitt favoritmärke :wink: .
Jag har några gamla bilder av Forden som härrör sig från tiden runt 2005-2007.
Den var ute på Blocket för 45 lakan i december 2006 och hösten 2007 begärde man endast 15 lakan för den.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44

Inläggav Cliff Ellingsworth » 25 feb 2011, 18:31

Reid Hulting skrev:Hej, fin liten bärgare som jag tyckte att jag kände igen. Och har den varit vit och röd så kanske den gått här på Gotland tidigare. Och då släpade han hem en veteranbil som jag hittat och köpt, en Ford Fairlane 500 -62 som stått undanställd i ett garage i drygt 20 år.

Reid.

Vet du när den rullade på Gotland och ev vem som ägde den?
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Inläggav Cliff Ellingsworth » 25 feb 2011, 18:33

Ante skrev:Tuff liten bärgningsbil. F4:an i bakgrunden måste väl vara en av de tidigaste, kolla på hjulhus-skärmen och de runda positionsljusen ovanför vindrutan. Köp den också:)

Är på han om Volvon, men han tvekar :( Han behöver nog tänka lite till...
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Inläggav Cliff Ellingsworth » 25 feb 2011, 18:34

Kjell T skrev:Håller med om att det är en bil som är värd att rädda, mycket bra proportioner.

Visst är den den :mrgreen:
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Inläggav Cliff Ellingsworth » 25 feb 2011, 18:38

S-V L44 skrev:En snygg bil som man hoppas få se live här nere i Skåne så småningom.
Det är ju bevisligen en Ford men bilen är försedd med snygga (?) stänkskydd bak som i alla fall visar mitt favoritmärke :wink: .
Jag har några gamla bilder av Forden som härrör sig från tiden runt 2005-2007.
Den var ute på Blocket för 45 lakan i december 2006 och hösten 2007 begärde man endast 15 lakan för den.

// Kjell N

Det förstår jag inte, hur man kan sätta Scanialappar på en Ford :!: Men det ordnar jag när den kommer hem till Skåne :mrgreen:
Kan lägga upp bilderna som du har eller maila dom till mig, skulle vara kanon och få se hur den såg tidigare :wink:
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Inläggav Reid Hulting » 25 feb 2011, 20:08

Hej.
Fairlanen köpte jag 041020 men sen drog han hem nåt objekt till under 2005 tror jag det var. Vi pratade redan då om att sälja bärgaren till mig, men jag tyckte han värderade den lite för högt då. Nästa gång jag såg den så var den till salu på Blocket, och vad ägaren hette kommer jag inte ihåg. Och om jag inte är felunderrättad så tror jag att han kilade vidare nån gång 2006-2007. Men om så önskas kan jag ta reda på vem han var.

Custom-Cab:arna är trevliga små bilar. 1969 arbetade jag som distributions-chaufför på I-G Bloms åkeri i Stockholm och körde ut och hämtade in gods i Stockholms innerstad, med utgångspunkt Bilspeditions dåvarande terminal i Västberga.
Jag fick börja min chaufförsbana med en Volvo Starke :roll: , inge direkt fel på Volvo´n, men som distributionsbil inne i Sthlm´s city på alla smågator!!! Så det blev ju ett jättelyft när man efter nån månad fick en ganska ny Custom-Cab istället, men jag kommer inte ihåg vilken modellbeteckning den hade. Det jag kommer ihåg var att den hade hjul i storleken 10 eller 11.00 - 20.
För 10 - 12 år sedan hade jag en 09-10, en före detta ASG-bil med tipp.

Reid.
Reid Hulting

Nästa

Återgå till Allmänt Veteransnack