Denna Ford 0910 -73 har jag köpt på stående fot upp i Sunne, men ännu inte hämtat hem den till Österlen

Tydligen har den rullat både i Örebro & Gävle! Är det nån här som känner till den eller har sett den förut

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Anders Ason skrev:Intressant och snyggt bygge, den är ovanlig och "clean", d v s fri från extrautrustning som en mängd lampor, tutor och annat som oftast kommer på undan för undan. Hoppas du behåller den som den är och lycka till.
Fredrik Klint skrev:Bra gjort, Cliff! Hade ju varit synd om den hamnat i fel händer å slutat på skroten...
För ett par år sedan var den till salu på Blocket men då var den lackad röd och vit vill jag minnas. Annars vet jag tyvärr inget om denna.
Reid Hulting skrev:Hej, fin liten bärgare som jag tyckte att jag kände igen. Och har den varit vit och röd så kanske den gått här på Gotland tidigare. Och då släpade han hem en veteranbil som jag hittat och köpt, en Ford Fairlane 500 -62 som stått undanställd i ett garage i drygt 20 år.
Reid.
Ante skrev:Tuff liten bärgningsbil. F4:an i bakgrunden måste väl vara en av de tidigaste, kolla på hjulhus-skärmen och de runda positionsljusen ovanför vindrutan. Köp den också:)
Kjell T skrev:Håller med om att det är en bil som är värd att rädda, mycket bra proportioner.
S-V L44 skrev:En snygg bil som man hoppas få se live här nere i Skåne så småningom.
Det är ju bevisligen en Ford men bilen är försedd med snygga (?) stänkskydd bak som i alla fall visar mitt favoritmärke.
Jag har några gamla bilder av Forden som härrör sig från tiden runt 2005-2007.
Den var ute på Blocket för 45 lakan i december 2006 och hösten 2007 begärde man endast 15 lakan för den.
// Kjell N
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster