Morten Rahbek var alreda på start 70 talet liten förut med sina ideer, än alla andra åkerier i Danmark. På sen 60 talet var det kvar på detta sätt, at man inte lämnade sin vesttysklandtilladelse på Denekamp, som man gjorde senere, men en vesttysklandstilladelse fölger fordonets registreringsnummar. Tilladelsen var givet ut från färdselsstyrelsen i Kjöbenhamn til den och den åker, mens fordonets registreringsnummar var skrivat på tilladelsen. Derfor kom ideen med växelflak och en par hembilar, til at lossa og lasta up oxkött. Ibland var dom växelflak ochså en lite mera tungt i bilens konstruktion å då gick Rahbek senere väk från denna ideen. Det blev ochså tiden med flere trailere i system, men kombinationen bil & släp var nödvendigt pga. då fanns månge losningar på Italien med små mottagare och ibland var ochså mottagare, då bara skulle have 5 oxkroppe och många små mottagare inte havde så mycket plåts, at man kunne kjöre inn med en lång trailer.
Ofte var det inte ovanligt med upp imod 15 - 17 mottagare på Italien, ochså Sardinien samt Sicilien. Många av dom gamla chaufförerna pråtade så mycket Italiensk, så dom kunne ringa och avtale med mottagaren, for losning ut på kvällen, eller kanske kl. 03.00 på natten.
Om en chauffør sögte job hos Morten Rahbek, var chancen mycket större for job, om chauffören var udlärt Scania mekaniker, eller Thermo King reperatör, om en kylmaskine gav problemer ner i syditalien,- ellers kunne chauffören ringe hem och blive guidet til reperation av kylmaskinen.

- upphængt oksekød.jpg (61.44 KiB) Visad 19589 gånger