Den här hade vi på ett repmöte -78 eller -79

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Stellan skrev:Det kanske är tur att ungdomarna inte gör repmöte nu för tiden. Var kronan fann alla vrak har jag ingen aning om, men det verkar som om de gjorde som vi gör...letar i skogen![]()
Anders Ason skrev:Gaspedalen satt i mitten d v s mellan broms o koppling! (kanske var därför man inte fick köra fortare?)
![]()
Kanske det var likadana som de "viita bussarna"? Vore kul om det var så för då har jag också kört samma buss! Hur är det Stellan var sitter gasen?
/Anders
arnfinn skrev:Anders Ason skrev:Gaspedalen satt i mitten d v s mellan broms o koppling! (kanske var därför man inte fick köra fortare?)
![]()
Kanske det var likadana som de "viita bussarna"? Vore kul om det var så för då har jag också kört samma buss! Hur är det Stellan var sitter gasen?
/Anders
Dette er interessant, pappa kjørte de vanlige 6x6 gems (sjargong for GMC) i sin tjeneste i 64-65. Men det var altså krigsmodeller. Han forteller at på de bilene var det en pedal i midten, men at den var til å engasjere startinnslaget og at gasspedalen var til høyre. Med dimlysbryteren som også var fotoperert helt til venstre var det altså 5 "pedaler".
Anders Ason skrev:VIKINGen var också konservativ då hel/halvljusomkopplaren satt i golvet på årsmodell 1955. Men så var det även min DODGE Van -85, den bil jag haft längst, i 12 år och dess liv fortsatte efter mig. En annan bil jag haft med extra fotbestyr var en SIMCA 1500 från -60 talet där spolare roch torkare sköttes med en pedal i golvet, dock bara för tillfällig rengöring. Regnade fanns det en knapp på instrumentbrädan (och regnet upphörde).
/Anders
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster