Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Kjell T skrev:När får vi se restaurerade sopbilar?
Lördag morgon blev jag hämtad vid pensionatet av tullen och de bröt plomberingen så jag kunde se med egna ögon det jag redan förstod. En bärgningsbil med liknande kran som den på Falk-bilen anlände. Jag talade med den cigarr-rökande holländaren att denna eländiga kran kunde han åka hem med. Han gav sig inte och efter det att jag rivit 12 meter kapell så envisades han med att koppla en bandrulle till kranen. Först lyfte sig framänden på bärgningsbilen medan bandrullen stod kvar på flaket. Då försökte cigarr-mannen att omväxlande slå till och från kran-spelet för att rycka loss bandrullen. Det var ingen bra idé för just i ett sådant försök brast bärgnings-bilens ram precis bakom hytten och sett från sidan bildade den bokstaven A för den som med lite kreativt seende kan se liknelsen. Det värsta var att jag inte kunde hålla mig för skratt så jag skyndade mig bakom tankstationen och skrattade så att tårarna rann. Jag kunde inte hjälpa att jag uppfattade situationen så komiskt.
Anders Ason skrev:Har läst om denna renovering men minns inte var (Norba?), går nog att hitta på nätet.
Anders Ason skrev:Är inte bilen på länken ganska olik en Scania Bosse?
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster