Klassiska Lastbilar 4!

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Klassiska Lastbilar 4!

Inläggav Bengt Gustafsson » 31 jul 2010, 12:04

Nu finns åter ett rykande färskt nummer av Klassiska Lastbilar, nr 4, ute! Prenumeranterna har, som framgår av några andra inlägg här på sidan, redan fått det och på tisdag, 3/8, hittar man tidningen hos handlarna.

Omslaget nedan visar en del av innehållet. Ett antal modeller av Scania och Volvo blandas med Mercedes, Bedford, rallyn, läsarbilder och mycket, mycket annat.

Trevlig läsning önskar

Bengt Gustafsson
Redaktör

Bild
Senast redigerad av Bengt Gustafsson 31 jul 2010, 16:18, redigerad totalt 1 gång.
Bengt Gustafsson

Re: Klassiska Lastbilar 4!

Inläggav Anders » 31 jul 2010, 13:07

Tidningen redan läst! :D
Härligt att den finns! Det är inte en dag för tidigt som den började ges ut! :D

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav swedishbrasscar » 31 jul 2010, 19:05

Fick mitt ex igår, ska börja läsa den idag! :)
Användarvisningsbild
swedishbrasscar

Inläggav Lars-Gunnar » 31 jul 2010, 22:51

Vad bråttom det är att läsa tidningen. Jag ögnar igenom den samma dag sedan får den ligga som en godbit som jag läser när jag blir godissugen. Först agerar jag Spara och sedan som Slösa.

Lars-Gunnar :lol: :lol:
Lars-Gunnar

Inläggav Sudde52 » 31 jul 2010, 23:50

Lars-Gunnar skrev:Vad bråttom det är att läsa tidningen. Jag ögnar igenom den samma dag sedan får den ligga som en godbit som jag läser när jag blir godissugen. Först agerar jag Spara och sedan som Slösa.

Det måste väl vara upp till var och en hur man vill tillgodogöra sej informationen, fort eller sakta???
mvh Sudde
Användarvisningsbild
Sudde52

Inläggav Anders » 31 jul 2010, 23:58

En fundering bara? Är inte LS76;an på omslaget en LT76?
tycker det ser ut som två drivande axlar? Eller bör jag uppsöka optikern igen? :mrgreen:

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Lars-Gunnar » 01 aug 2010, 00:12

Sudde skrev:
Lars-Gunnar skrev:Vad bråttom det är att läsa tidningen. Jag ögnar igenom den samma dag sedan får den ligga som en godbit som jag läser när jag blir godissugen. Först agerar jag Spara och sedan som Slösa.

Det måste väl vara upp till var och en hur man vill tillgodogöra sej informationen, fort eller sakta???

Jovisst men ser du inte att det bara är på skoj? Ingen direkt anmärkning mot ert sätt att läsa utan jag berättar bara hur jag gör. Om allt tas så allvarligt kan jag ju sluta skriva i forumet och det vill du väl inte?

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav Lars-Gunnar » 01 aug 2010, 00:16

Anders skrev:En fundering bara? Är inte LS76;an på omslaget en LT76?
tycker det ser ut som två drivande axlar? Eller bör jag uppsöka optikern igen? :mrgreen:

Anders

Anders, du ser rätt. Det är tandem då det smala navet syns på båda axlarna efter att jag förstorat bilden så kunde jag se detta tydligare.

Lars-Gunnar

Inläggav gunnilse » 01 aug 2010, 09:07

Kul att annonser letat sig in men hoppas det håller sig till enbart tunga fordon..
gunnilse

Inläggav Thomas Almen » 01 aug 2010, 10:14

Lars-Gunnar skrev:

Anders

Anders, du ser rätt. Det är tandem då det smala navet syns på båda axlarna efter att jag förstorat bilden så kunde jag se detta tydligare.

Det är en LS, men han har monterat navkåpan från en drivaxel på boggieaxeln. På nån bild är väl t.o.m axeln lyftad.
Thomas Almen

Inläggav Bengt Gustafsson » 01 aug 2010, 12:18

Thomas Almèn skrev:
Lars-Gunnar skrev:

Anders

Det är en LS, men han har monterat navkåpan från en drivaxel på boggieaxeln. På nån bild är väl t.o.m axeln lyftad.

Det är precis som Thomas skriver! :)

Mvh
Bengt G
Bengt Gustafsson

Inläggav Anders » 01 aug 2010, 12:39

Bengt Gustafsson skrev:Det är precis som Thomas skriver! :)

Mvh
Bengt G

Skönt att få reda på hur det ligger till, satt och funderade en bra stund på hur det kunde vara :oops:

Hur som helst riktigt roligt att tidningen finns!
Jag undrar hur många gånger man har önskat att det funnits en sådan tidning för oss veteranlastbilsälskare?

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav jonas a » 01 aug 2010, 19:52

"140a med rätt stuk"

Nä det tycker jag verkligen inte, men lägger väl 3 tjugor och hoppas det finns annat läsvärt i tidningen.
Jonas A
jonas a

Inläggav swedishbrasscar » 01 aug 2010, 22:21

Sådär, då har man läst klart hela tidningen. Den här gången gillade jag speciellt "Historien om J.E. Janssons Åkeri", rallyträffreportagen och den gamla bilderna. Beträffande en av dessa, längst ner till höger på sid 57, så är väl detta inte någon Ford som det står i bildtexten? Jag tycker det mer liknar en International från omkring 1935.
Ser redan fram emot nästa nummer, hoppas mycket på den utlovade artikeln om Volvo LV79 -37 :wink:
Användarvisningsbild
swedishbrasscar

Inläggav Lars-Gunnar » 01 aug 2010, 23:51

gunnilse skrev:Kul att annonser letat sig in men hoppas det håller sig till enbart tunga fordon..

Ja, det var ju bara en tidsfråga men jag hoppas verkligen inte att man tar efter Trailer där hälften av sidorna var reklam och resten reportage och nyheter. Det är ju inte annonser man är ute efter utan det skrivna ordet. Men man måste ha en viss förståelse för en tidnings intag av annonser då det ger intäkter för att driva tidningen framåt.

Lars-Gunnar

Nästa

Återgå till Allmänt Veteransnack