IH Loadstar återlivning

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Re: IH Loadstar återlivning

Inläggav gunnilse » 04 jun 2010, 22:28

Lite uppdatering på sin plats kanske...
Tanken var ju att få den regestreringsbesiktad, fick tid i mitten på Juli idag :roll:
Bilen har ju stått så himla länge så allt följer ett traditionellt mönster fick ut den på vägen en sväng först idag "glass å ballonger"..
Var på väg ut igår vilket slutade med en ny bränsle ledning men nu skall det nog inte kunna hända så mycket mer hmm
Helt klart e avsaknaden av styrservo påtaglig men den var helt klart speciell att köra det blev tom lite folksamling vid ett stopp..
Så nu känns det skönt att veta drivlina etc e okej så nu skall jag få i lite nytt fett å jobba vidare när man har ett mål..
Dock e jag inte så noga med att köra, roligare skapa reparera men körbart skall det vara!
Kommer kanske lite on road bilder i morgon :wink:
Thomas
gunnilse

Inläggav Lars-Gunnar » 05 jun 2010, 19:08

Ja, det ser vi fram emot!

Lars-Gunnar :D
Lars-Gunnar

Inläggav gunnilse » 05 jun 2010, 22:55

Bild
Bild
Bild
Bild
Ja då kom man inte ut som lovat.
Starta dagen med smörjning å fick värma å fixa för att få i fett på vissa positioner men i e de nu men
lite körning på grusvägarna här nu så släpper det nog bättre..
Monterade lite skydd för elledn etc då de ligger nära grenrören.
Samt fick monterat lådan reservhjuls hållaren å rostskyddat efterdraget flaket justerat hyttdörrar mm
gunnilse

Inläggav gunnilse » 11 jun 2010, 19:09

Bild
På vägen bild som lovat rak å fin väg min privata prov sträcka slå den 8)

Riktigt blank å fin i regnet eller?
Bild
Har startat polera upp eländet men tiden har inte räckt till men jobb e de otroligt ändå att få fram färgen igen..
Bild
Å denna e vacker jag har haft broms problem lite av vandrande karaktär..
Detta e staget mellan bromspedal bromscyl som syns e inte muttern åtdragen..
Å har förmodligen rört på sig lite varje bromsning å ja bromsar ligger på lite sådär retligt..
Såg detta igår först å staget behövdes bara gängas in så släppte bromsarna så lätt det kan vara..
Jag har aldrig sett ett justerbart av denna sort å det går int knappt se det heller om man inte letar med spegel till hjälp..
Man lär så länge man lever kollegor än en gång :wink:
Senast redigerad av gunnilse 27 apr 2012, 22:13, redigerad totalt 1 gång.
gunnilse

Inläggav Stellan » 11 jun 2010, 19:30

Det är verkligen en udda och charmig bil med en väldigt mäktig front, och ett alldeles utmärkt fordon när familjen ska föla med på veteranrallyn :D

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav gunnilse » 11 jun 2010, 21:18

Familjen behöver inte så stor yta jag hade kunnat åka flakmoppe för tillfället :mrgreen:
Men bättre sovhytt än denna får man leta efter :wink:
Stellan blev inte du å jag fotograferade med våra bilar ihop för några år sedan Wroom träffen??
//Thomas
gunnilse

Inläggav Stellan » 11 jun 2010, 21:46

Det stämmer gott...en blå och en orange variant av efterföljaren till Duetten :wink:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav gunnilse » 29 jun 2010, 22:16

Bild

Fick på ett solskydd lite för mordent men funkar så länge ser så tomt ut utan..
En vecka kvar till besiktn nu...
Polerat å polerat nu börjar hon bli röd man oxiden sitter djupt taket får lackas om blir ett helgjobb :wink:

//Thomas
gunnilse

Inläggav Stellan » 29 jun 2010, 22:24

Solskyddet passar alldeles utmärkt, huvudsaken är ju att bredden stämmer. En tanke som for igenom huvudet är hur det är att lacka plast...går det överhuvudtaget att göra? :?

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Kjell T » 30 jun 2010, 07:36

Det går att lackera plast. För att det skall fästa bättre börjar man med en Plastic PRIMER. Den finns också i Sprayburk, tex MOTIP ART.04063
Kjell T

Inläggav gunnilse » 06 jul 2010, 14:57

Då var man ute bland de stora lastbilarna å på uppväxtorten märks nu att däcken stått still jösses vad de hoppade en stund..
Funkade bäst runt 70km sen blev det riktigt surrigt i kabinen..

Sen var det dags för kontrollbesiktn då efter lite tjat tydligen inte bokad sådan trots det stod på pappret?? -900kr

Ja då var detta roliga slut så jag tog med mig gumman å hoppade hemmåt igen dock lite mindre nu.
Nu sitter vi å myser i trädgården å funderar på ett nytt objekt :shock:

Thomas
Senast redigerad av gunnilse 27 apr 2012, 22:15, redigerad totalt 2 gånger.
gunnilse

Inläggav Anders Ason » 06 jul 2010, 16:20

Grattis, det har verkligen varit kul att följa ditt projekt då det innehållit både bra bilder och rolig text. Kvarstår väl bara en sväng förbi stationen för en uppvisning o lite fika?

Det är väl så också att alla ungar tycker det är kul att åka polis - och brandbil medan det första brukar gå över med tiden.

:D
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav gunnilse » 07 jul 2010, 22:28

Förbi stationen lär väl bli min undergång Tärnaby var den i tjänst tror inte den besöker den inom den närmsta tiden lite långt :wink:
Träffade faktiskt några brandmän idag som hade en gammal volvo stegbil som vart stationerad i Mölndal jag kommer allt ihåg den..
Bild
De hade fått igång den å visade upp härligheten där råkade ju jag nu landa med IHn å det var väl inte så de jublade av lycka.
Det hade gått en likadan som de hade haft i Lindome men de hade väldiga problem att få någon som ville ratta skapelsen vid
utryckning :shock:
De var ju kul att höra sen blev det mest pump snack å jag fatta inte ett dyft dessa satt ju inte kvar ens vid mitt köp men
ligger ni på gamla brandpumpar sätt ut annons för det verkar finnas spekulanter på sådant med :roll:
Jo köra Ih i stan bland turisters bilar husvagnar å fölk har jag nu provat i kväll å det lär dröja innan den nöjes trippen blir repris.

// Thomas
gunnilse

Inläggav gunnilse » 10 jul 2010, 21:45

Bild
Bild

Var tvungen öppna dörren idag då rutan inte gick att veva upp igen då värmen vart hög i kabinen.
Vilket hantverk imponerande å ingen hussvamp kunde jag hitta heller dock hade en list släppt som
tog i när rutan var halvägs upp limmas under natten nu//Thomas
gunnilse

Inläggav gunnilse » 30 aug 2010, 20:04

Bild

Detta var för fräckt hitta denna notis av en slump idag.
Där står hon helt ny å puttrar på tomgång :wink:
gunnilse

FöregåendeNästa

Återgå till Garaget