Var är detta?

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Var är detta?

Inläggav Stellan » 12 jan 2010, 18:34

Jag har tittat på den här bilden hur länge som helst...platsen är så otroligt bekant, men jag kan inte för mitt liv komma på var det är :?

Bild

Lite större bild:
Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Re: Var är detta?

Inläggav Thomas Almen » 12 jan 2010, 19:10

Det måste nästan vara Nalles i Arboga. Fast bilarna är parkerade åt "fel" håll. Normalt stod man ju vänd mot Örebro, en bit från huset. Ja, det får bli min gissning iallafall.
Thomas Almen

Inläggav swedishbrasscar » 12 jan 2010, 19:16

Innan jag läst Thomas Almèn:s inlägg tyckte även jag att detta som ser ut som Nalles i Arboga. Detta fick väl för övrigt läggas ner då E18 fick ny sträckning Arboga-Örebro... :wink:
Användarvisningsbild
swedishbrasscar

Inläggav Bo Norvinge » 12 jan 2010, 19:29

Nalles!
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Inläggav Thomas Almen » 12 jan 2010, 19:31

swedishbrasscar skrev:Innan jag läst Thomas Almèn:s inlägg tyckte även jag att detta som ser ut som Nalles i Arboga. Detta fick väl för övrigt läggas ner då E18 fick ny sträckning Arboga-Örebro... :wink:
Ja, fast det var igång ett tag till i somras. Väldigt bra mat och service från tjejerna som drev det. Tror dom har flyttat till Götlunda istället, men är inte säker.
Thomas Almen

Inläggav Stellan » 12 jan 2010, 19:42

Min första tanke var också Nalles, men jag fick inte parkeringen till att stämma riktigt i och med att det såg ut som om de kört runt kåken...därav min osäkerhet. Men tydligen så var jag ju inne på rätt spår från början ändå :D

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Robert Eliasson » 13 jan 2010, 16:22

Visst är det Nalles...
Men det har hänt lite i Art Directorns händer, ta tillexempel skärmtaket som alla personbilar tankade under, utgången från bensinstationen kan mycket väl inte ha kommit på plats, min gissning är att detta kort är taget runt -75/76 och att 112:an är ditsatt i efterhand.
Det verkar som att utbyggnaden med Motelldelen är ganska nygjord med tanke på grusplanen framför, kommer inte ihåg när denna kom till exakt.
Jag tror faktiskt att man tagit bilden och vänt på steken från parkeringen, om ens ASG bilarna står på Nalles?
När farsan började köra stod Gösta nere vid vägkanten, vi använde Nalles under alla år för att mellantanka, hade liggande stationskort inne på tappen.
På den tiden ställde chaufförerna bilen under taket eller bakom framförvarande bil, fick sin fikabiljett och kunde gå in och duscha eller äta, på väg ut igen gick vi inom tappen och skrev på notan, tankat, ny dricka i handen och nyputsade rutor/lampor och kollade däck/ljus. Sen kom korven in på tappen när det blev Statoil, då vart det slut på tankandet av personalen, de fick inte för hälsovårdsmyndigheterna om inte till och med Statoil hade synpunkter?
Gösta såg alltid till att ha lite delar hängande, men inte efter det blev Statoil, fanns inte i deras sortiment (policys).
Gösta och även Olle var hedersmän och såg alltid till att man fick mat och framför allt kunna välja 2 sorters gröt varje frukost.

Mvh Robban
Man kan mycket väl hålla sig med nostalgi så länge man inte lever i det förflutna..... eller det var bättre förr, men de sa man då också....
Användarvisningsbild
Robert Eliasson

Inläggav Thomas Almen » 13 jan 2010, 18:42

Att personalen slutade tanka kundernas bilar kan ha flera orsaker. Samma service fick man på bl.a Hasslerör, men efter nån incident upphörde det även där. Tror det blev oklarheter om försäkringsansvaret.
Thomas Almen

Återgå till Allmänt Veteransnack