Moderator: flak
carlevert skrev:Visst kallades den för HP hytten efter Helmer Pettersson som designade den.
Samma man som var med vid konstruktionen av PV 444 och pappa till Pelle Pettersson
som ritade P1800 bl.a. Den här bilden är från 1949 års instruktionsbok för L245 Diesel.
quote]
carlevert skrev:
Anders skrev:carlevert skrev:
Jag kapar tråden med en frågaVar det inte så att LV150-serien hade 8-bultade hjul och L245-serien som enda rundnosar hade 10-bultade hjul?
Anders
Roger Larsson skrev:carlevert skrev:Visst kallades den för HP hytten efter Helmer Pettersson som designade den.
Samma man som var med vid konstruktionen av PV 444 och pappa till Pelle Pettersson
som ritade P1800 bl.a. Den här bilden är från 1949 års instruktionsbok för L245 Diesel.
quote]
Då har man lärt sig något nytt igen! Har Du något emot att jag "lånar" denna text och lägger in vid "min" bild?
Anders Ason skrev:Jodå, minst en har överlevt och finns i närheten av mig. Den hytten är dock (original-) monterad på en spetsnos. Har pratat med killen som har den och jag får väl åka över och titta någon gång - är nyfiken på hur den ser ut inuti. Har en bild någonstans på bilen men kan inte hitta den![]()
Återgå till Fabrikörer av Påbyggnader och Hytter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster