Volvo Viking 4x4 köpes

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Volvo Viking 4x4 köpes

Inläggav Anders Ason » 19 feb 2009, 09:13

bm 320 skrev: ...
Eder Jovialiske Jörgen, på jakt efter förflutenhetens landskap (Jävlar så poetisk man blir av lite Jägermeister efter maten..)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav 66swede » 19 feb 2009, 15:01

Hej!

Jag har en 1964 Viking turbo som jag kanske kan sälja. 3200mil. Är inte civil registrerad i nuläget, men är så gott som redo för besiktning. Finns utanför Linköping.

Byter gärna mot Volvo Sugga!

Tel: 0705-384888

Per
Bilagor
mil 034Volvo64sm.jpg
mil 034Volvo64sm.jpg (41.56 KiB) Visad 13351 gånger
66swede

Inläggav bm 320 » 19 feb 2009, 18:15

Jösses, nu börjar det röra på sig..(66swede du har fått pm.) Från stiltje till fullt pådrag, det blir många mil i helgen verkar det som..Ska ju först hem från norra Hälsingland imorgon men sen så..Trevligt med roliga resor och förhoppningsvis blir det utdelning samt nöjda handskakningar runt om i mälardalen eller på östgötaslätten.. :wink: (Jag säger det igen, mycket trevligt forum det här!)

Väl mött/Jörgen
bm 320

Inläggav Åkarns Kalle » 19 feb 2009, 19:41

Varför ska man lämna Norra Hälsingland ?
där ska man stanna !!

Mvh Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Inläggav bm 320 » 20 feb 2009, 22:26

Hassela skidort är ett trevligt ställe och jag kommer gärna tillbaka men hemma är hemma (dessutom inte en tung dieselstånka så långt ögat kunde se på en hel vecka utan bara ettriga tvåtaktare med medar framtill vanudetärförnåtnyttpåfund... :wink: ) äntligen kan nu jag börja orientera mig i närområdet på jakt efter lastbil igen. Fortsättning följer..

/Jörgen
bm 320

Inläggav Åkarns Kalle » 20 feb 2009, 23:03

Ja hemma är hemma därför stannar jag i Gnarp ca 3.5 mil öster ut från Hassela
sen får jag väl säga välkommen åter till Nordanstig

det enda med medar jag åker är spark

Mvh Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Inläggav bm 320 » 21 dec 2009, 18:51

Jösses..så har nästan ett till år rullat förbi..och ingen lastbil ännu..Jag förhandlar dock sedan en tid med en trevlig säljare om en viking med nymonterad kran, som dock visar det sig tar in vatten någonstans. (Kranen alltså, Kronans hytter med flygspanarlucka läcker ju alltid in..)Hursomhelst, bilen står en bit bort från mig men säljaren erbjuder sig vänligast att köra hit ekipaget mot en viss ersättning givetvis. Törs man slå till osett när kranen kanske inte fungerar fullt ut? Säljaren menar att det är som "chockladpucko" i tanken men att det kanske "bara" är att påfyllningslocket som var oskruvat..?!Han har själv bytt hydraloljan nyligen, enligt egen uppgift, men efter det myckna regnandet under hösten har kranen alltså tagit in vatten. (Hiab 550). Lastbilen i övrigt är i besiktat och körklart skick och säljaren verkar vara en trevlig och ärlig prick, lite som jag själv... :roll:

Jag håller ju på med C-kortet och behöver en övningsbil för fortsatt kunskapsöverföring..och en viking med kran är ju dessutom ruskigt bra när man som jag håller på med ved och andra tunga lyft...ursäkter givetvis, för att få handla, men ack så nödvändigt för förnuftet och frun, grannarna..och faen själv..Jag har ju blivit så inspirerad av alla fina bilder över renoveringar och liknande trådar här på nätets kanske bästa forum.

Lite råd så här på sluttampen av året tages alltså tacksamt emot!

God Hjul/Jörgen, Nyköping
bm 320

Inläggav 66swede » 21 dec 2009, 20:28

Jag besiktigade in min 64:a Viking. Det gick mycket bra, SBP hade inget att klaga på. Satte sen ut annons på Blocket samt några fler ställen:
Inget som helst intresse!
Efter ca 1 månad ringde plötsligt en dansk som hade åkt till Sverige för att köpa en annan lastbil, men blev snuvad på den straxt innan han kom fram. Då letade han upp min annons. Efter en timme var han här. Han gillade bilen, prutade hårt, betalade och körde hem.
Så min erfarenhet är att intresset för dessa bilar är i princip noll, i alla fall så länge dom inte har tipp eller kran. Då blir dom ju direkt lite mer användbara.
Det är nog köparens marknad idag vad gäller lastbilar.....
66swede

Inläggav bm 320 » 22 dec 2009, 17:12

Tack bigswede för info. Får jag fråga vilket pris du fick av dansken till slut? Kan ju vara intressant vid jämförelse med min tilltänkta bil..
/Jörgen
bm 320

Inläggav bm 320 » 31 dec 2009, 15:26

Dåså, det står nu en Viking -64, i byn..Till grannarnas stora glädje/sorg..Lastbilen rullade imorse från Ulricehamn och var framme i Tunaskogarna vid lunch. Mätaren slog precis om till 4000 mil.. Hursom, jag lägger väl upp en ny tråd i militärlastbilsavdelningen med lite bilder och framtida planer på upprustning. Hälsar alla medlemmar ett Gott Nytt År, mitt lär ju inledas på ett mycket trevligt sätt iallafall. (l.. provkörning på oplogade vägar morgondagen..)

Vänligen Jörgen, Enstaberga, Sörmland.
bm 320

Inläggav Anders » 01 jan 2010, 22:39

bm 320 skrev:Dåså, det står nu en Viking -64, i byn..Till grannarnas stora glädje/sorg..Lastbilen rullade imorse från Ulricehamn och var framme i Tunaskogarna vid lunch. Mätaren slog precis om till 4000 mil.. Hursom, jag lägger väl upp en ny tråd i militärlastbilsavdelningen med lite bilder och framtida planer på upprustning. Hälsar alla medlemmar ett Gott Nytt År, mitt lär ju inledas på ett mycket trevligt sätt iallafall. (l.. provkörning på oplogade vägar morgondagen..)

Vänligen Jörgen, Enstaberga, Sörmland.

Man får gratulera till köpet!
Då finns det ju två 64;or i trakten! :D
The more the merrier! :mrgreen:

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Föregående

Återgå till Objekt sökes