Detta är den snyggaste Normalbyggda Volvo NL12 jag har sett. Vilken dröm och vilket skick. Man kunde tro att det är en bil från USA men den har levt hela sitt liv i Holland. Vilken kraft och karisma den utstrålar. Hårt stylad är den också. Runda Dieseltankar, lampor på hytt och sarg och mycket krom samt upprättstående avgaspipor m.m

Visst ser ni att denna bil har en större hytt än N12. Det gäller alla NL:are.

Snygg NL12:a
Hur kunde Holländarna komma över dessa NL-bilar. Har de importerat dem från Sydamerika genom deras återförsäljare? Jag har inte sett någon NL lastbil i Sverige. Det verkar som o Volvo är mer Volvo Nederländerna än i Sverige. Det förlovade landet för Volvo. De tillverkar ju lastbilar i Gent så det är många lastbilar som rullar där. Nl-versionerna var mer ämnad för Sydamerika. När Volvo stoppade införseln av VN så var det ju som en definitiv dom. Inget om att man kunde importera NL. Jag vet att det är många chaufförer som vill ha en nos och plant golv istället för en motortunnel. Motorhuven är definitivt längre an N-modellerna så ingenting av motorn stack in i förarhytten.
Lars-Gunnar