Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Anders skrev:Det är en Autocar va?
Anders
S-V L44 skrev:Om man tittar på bilden av den frambyggda Moreland-dragbilen tagen 1949 överst till vänster på Hank Strucks hemsida så ser man att bilen är försedd med ett sandningsaggregat som ser ut precis som det som tillverkades (?) eller marknadsfördes av Forss i början av 1960-talet i Sverige.
Vi har även berört detta sandningsaggregat på annan plats här i Forumet viewtopic.php?f=1&t=216&p=1180&hilit=sandningsaggregat#p1180
men det förvånar mig att sandningsaggregatet fanns i USA så tidigt som 1949 eller är tidsangivelsen fel?
När fick vi dem i Sverige egentligen?
// S-V L44
Lulebjörnen skrev:Vilket år kan det här vara ifrån? Allis-Chalmers hjullastaren ser helt ny ut.
...jo det är väl lika bra att komma ut ur garderoben och erkänna att...hade man fått välja mellan att klättra upp i den i och för sig helläckra Vikingen och Allis-Chalmersen så hade nog Allisen vunnit...
Anders skrev:Tror jag har sagt det förut, men det var en grymt fin Viking du hade!
Antar att den är borta sedan länge?
Anders
Lars-Gunnar skrev:Jag skymtar en bil före Volvon alltså en bit av ett flak. Vad var det för ett ök?
Lars-Gunnar
Återgå till Ovanliga lastbilar som varit i trafik i norden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster