Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Detta måste väl räknas som ett udda fordon, i varje fall här i Norden? Rothmann och Unimog i Tyskland byggde ju några liknande fordon, men de gjorde väl ingen större succe de heller?
Vi får se när Nick tittar in här, han kanske kan hjälpa oss med lite uppgifter om fordonet. Jag börjar få lite grepp om vad som döljer sig i lådorna nu, men det kommer nog att ta ett tag ändå att få ordning på det....fast ordning är överskattat, jag har provat det en gång
Badge enginering =Hanomag . Chassietypen fanns i sverige har sett någon enstaka på en biltävling användes till att transportera en funny car på (dragracing) men det var nog ingen dussinbil .
Under en tid tillverkades det liknande fordon i Sverige. Jag tror att tillverkaren höll till i Arlöv utanför Malmö, men jag har helt glömt namnet på företaget. Basen för bilarna utgjordes också av Hanomag eller Mercedes-Benz då dessa ju var framhjulsdrivna så gick det utmärkt att kapa dem och tillverka de udda påbyggnaderna.