Jag vet inte riktigt hur man ska göra för att få texten läsbar. Gör jag "bilden" större, så får den inte plats på forumet. Men jag ska testa imageschack frampå...
/Stellan
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Anders skrev:Det där är en riktigt snygg 110;a!
En annan bild på samma Scania dyker upp vad det lider!![]()
Jag använder också photobucket, och har gjort så i flera år nu, och aldrig haft något problem med det(om man bortser från när jag använde upp all min bandbredd på nolltid).
Anders
Stellan skrev:Bandbredden på fotohinken känns lite mager, men man får väl sprida sina alster hos andra också![]()
Extra roligt med Sellbergsbilen är att det är en vajerväxlare, de är inte så vanliga nu förtiden...och jag ser fram mot bild nummer två på samma fordon![]()
/Stellan
Vad kul att se kortet på denna LS 110 i sin originalskrud, det är denna som Tobbe har i Holmsjö.
Stellan skrev:Finns bilen kvar i livet fortfarande alltså? Verkligen treviligt i så fall![]()
/Stellan
S-V L44 skrev:"Robert Eliasson" skrev :Vad kul att se kortet på denna LS 110 i sin originalskrud, det är denna som Tobbe har i Holmsjö.
Är vi inte skyldiga "Skandiahamn" att visa hur bilen ser ut idag? Jag tror att det skulle vara intressant för honom.
Nick, this is the very same truck. It also means the vehicle still exists and it was actually for sale quite recently.
The tractor truck is today converted to a what we here in Sweden call an "A-Traktor" or "Epa-traktor" which means the gearbox is blocked so the vehicle cannot go faster than 20 miles/hr.
There are some tax benefits and other practical benefits to make such conversions over a normal truck.
// S-V L44
Återgå till Scania-Vabis Historik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster