Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
av skandiahamn » 06 dec 2009, 00:46
Jag ave ingen aning om var begreppet "kinesiska 6" härstammar från, det måste ha 2 styrande axlar och 1 drivaxel vara en kinesisk 6.
Nick
Här är en annan LBFS, denna gång i Aten, Grekland, maj 1983
-

skandiahamn
-
- Inlägg: 101
- Blev medlem: 12 nov 2009, 00:00
av Anders » 06 dec 2009, 01:27
Intressant bild Nick!
Är det inte 2-seriens navreduktion på bakaxeln?
Det kanske är en bil som modifierats en del i efterhand?
Anders
-

Anders
-
- Inlägg: 2332
- Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
- Ort: Oxelösund
av Stellan » 06 dec 2009, 20:46
Ytterligare en variant med dubbla framaxlar, som jag tror var framtagen speciellt för Schwiez...och andra länder där bredden på fordon var ett problem.

/Stellan
chaufför emeritus

-

Stellan
-
- Inlägg: 3078
- Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
- Ort: Göteborg
av Anders » 06 dec 2009, 21:54
Fanns det inte en FS7 ett tag?
FS10 måste väl vara en modernare variant på CH230?`
Anders
-

Anders
-
- Inlägg: 2332
- Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
- Ort: Oxelösund
av Stellan » 06 dec 2009, 21:58
Den kanske är lite för ny här, men den är ju ändå 23 år gammal enligt broschyren
/Stellan
chaufför emeritus

-

Stellan
-
- Inlägg: 3078
- Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
- Ort: Göteborg
av Thomas Almen » 06 dec 2009, 22:13
Anders skrev:Intressant bild Nick!
Är det inte 2-seriens navreduktion på bakaxeln?
Det kanske är en bil som modifierats en del i efterhand?
Anders
Som jag minns, så hade 1- och 2-serien lika navreduktioner. 0-serien däremot hade rundare kåpa.
-
Thomas Almen
-
Återgå till Allmänt Veteransnack
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster