Nystrøm hytt?
Nick
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Lars-Gunnar skrev:Vad var priset för modellen Nick?
Det är sällsynt med riktigt gamla Volvobilar i skala 1:87 eller 1:50.
Lars-Gunnar
joherl skrev:Säkert alldeles off-topic och i fel tråd. Här kommer i allafall en "myrslok" jag byggt för länge sedan på en öst-tysk kranbilsmodell. Flak persotransporthytt, smärmar och annat smått av visitkortspapp. Rutor av plast från någon matförpackning.Lyktor av nubb och kylarskyddet av ett gem om jag inte minns fel. Faktaunderlaget bestod av diverse foton. När jag fick chansen att jämföra med en ritning insåg jag att flaket var något stort, men jag gillar den ändå.....
Johan E
joherl skrev:H-län? Sådana moderniteter är jag inte hemma på; Södra Möre är det väl![]()
Själv har jag emigrerat från Värend....Känner mig lite som Karl-Oskar i utvandrarna (Växte upp i Älghult/ Hovmantorp/ Lessebo). Allvarligt talat så funderar jag på en del modellprojekt med smålandsanknytning, bland annat att bygga A6 artilleridragare.Och så hade ju Älghult 2 åkerier när jag växte upp. Mormor och morfar bodde granne med det ena. Får väl se vad det blir av. Har av och till ett fantasiprojekt / alternativ historia där Småländska Unionen spelar en viss roll![]()
Johan
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster