Ny veteranlastbilstidning!

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Ny veteranlastbilstidning!

Inläggav BURTRÄSKARN » 21 okt 2009, 20:10

jonas a skrev:Köpte ett ex i lokala ICA affären igår, det var en trevlig tidning.
Kul att det var så mycket Skåne relaterat i tidningen, men samtidigt kanske lite för mycket ändå. det finns ju veteraner i norr med, men det kanske kan bli i nästa nummer.

Jag håller med dig,det vore trevligt med någon bil som är från norr om dalälven också :lol: Och visst var det en aningen scania starkt :mrgreen:En mycket välgjord och bra tidning som gärna får komma flera gånger om året
Användarvisningsbild
BURTRÄSKARN

Inläggav Fmek Eriksson » 21 okt 2009, 20:54

Ja det var en trevlig tidning, men det hade ju inte skadat med någon grön bil också, t ex Klöckner eller kanske en "myrslok"
Jag köpte ett extra exemplar också, att förära min far, fast han får nog vänta till jul... :D
/Anders
Fmek Eriksson

Inläggav Anders » 21 okt 2009, 21:14

Fmek Eriksson skrev:Ja det var en trevlig tidning, men det hade ju inte skadat med någon grön bil också, t ex Klöckner eller kanske en "myrslok"
Jag köpte ett extra exemplar också, att förära min far, fast han får nog vänta till jul... :D
/Anders

I dagsläget finns det väl bara 1 iordninggjord Klöckner i värmland? Annars hade det ju varit riktigt trevligt att få se :)
Din far får en bra julklapp i alla fall! :D

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav S-V L44 » 21 okt 2009, 21:20

Jag håller med alla synpunkter i alla föregående inlägg.
Det var/är en väldigt trevlig tidskrift.

Även om jag är Scania-fan så tycker jag också om att läsa artiklar om andra bilmärken också, då inte enbart Volvo utan egentligen alla märken som varit representerade på våra vägar. Och detta tyckte jag att man försökte göra till viss del i tidskriften.

Jag är också genuin skåning men man behöver verkligen inte se saker och ting patriotiskt utan för min del läser jag om och tittar i t.ex. fotoarkiv på i stort sett alla orter i hela vårt avlånga land som återspeglar vardagen för sisådär 30-80 år sedan. Att det blev mycket Skåne i tidskriften beror kanske på att journalisterna betat av vissa begränsade områden istället för att flacka runt som en tätting över hela landet?

Det enda mörka molnet är väl att man vill ha ytterligare sidor att bläddra i antingen genom utökat sidantal eller genom att tidskriften permanentas och utkommer oftare.

// S-V L44
Användarvisningsbild
S-V L44

Inläggav Fmek Eriksson » 21 okt 2009, 23:01

Anders skrev:I dagsläget finns det väl bara 1 iordninggjord Klöckner i värmland? Annars hade det ju varit riktigt trevligt att få se :)

Anders

Ja det var den värmländska jag tänkte på, men det finns väl en i Hässleholm också?
/Anders
Fmek Eriksson

Inläggav Anders » 21 okt 2009, 23:24

Fmek Eriksson skrev:
Anders skrev:I dagsläget finns det väl bara 1 iordninggjord Klöckner i värmland? Annars hade det ju varit riktigt trevligt att få se :)

Anders

Ja det var den värmländska jag tänkte på, men det finns väl en i Hässleholm också?
/Anders

Jag som blandade ihop bilarna :oops:
Den renoverade står i Hässleholm, den värmländska Klöcknern vet jag inte riktigt statusen på i dagsläget.

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Thomas Almen » 22 okt 2009, 17:55

Som jag skrivit på annan plats, så ska det röra sig om samma Klöckner i båda fall.
Thomas Almen

Inläggav Kjell T » 22 okt 2009, 21:08

Här har jag inte lyckats hitta någon tidning ännu, undrar om det överhuvudtaget kommer någon hit till denna sida av Östersjön.
Kjell T

Inläggav Kjell T » 10 nov 2009, 22:50

Nu har jag äntligen hunnit läsa denna intressanta tidning med många fina lastbilar. Hoppas det blir någon fortsättning i framtiden.

Kom att tänka på en bortglömd jubilar när jag läste om Scania 14liters V8:a. Den av August Nilsson konstruerade Scania-Vabis Royalmotorn eller enhetsmotorn som den också kallades, fyller 70 år i år.
Kjell T

Inläggav Munken » 10 nov 2009, 23:35

BURTRÄSKARN skrev:Jag håller med dig,det vore trevligt med någon bil som är från norr om dalälven också :lol: Och visst var det en aningen scania starkt :mrgreen:En mycket välgjord och bra tidning som gärna får komma flera gånger om året
Var ju en Norrlänning med iaf, Chevan från Rörström :)
Munken

Inläggav jonas a » 11 nov 2009, 00:40

Jag skickade iväg 2 exemplar av tidningen till England förra veckan, tillsammans med 2 ex av senaste Trailer.
Så tidningen har inte varit helt osynlig.
Jonas A
jonas a

Inläggav Lars-Gunnar » 11 nov 2009, 20:34

jonas a skrev:Jag skickade iväg 2 exemplar av tidningen till England förra veckan, tillsammans med 2 ex av senaste Trailer.

Är det din förhoppning att intresserade från England skall köpa eller prenumenera på tidningarna? Det är väl föga troligt då de inte förstår svenska men du kanske skickade till svenskar i förskingringen?

Lars-Gunnar :wink:
Lars-Gunnar

Inläggav jonas a » 11 nov 2009, 21:24

Lars-Gunnar skrev:
jonas a skrev:Jag skickade iväg 2 exemplar av tidningen till England förra veckan, tillsammans med 2 ex av senaste Trailer.

Är det din förhoppning att intresserade från England skall köpa eller prenumenera på tidningarna? Det är väl föga troligt då de inte förstår svenska men du kanske skickade till svenskar i förskingringen?

Lars-Gunnar :wink:

Det är till bla ägaren av F88an i senaste nr av Trailer som tidningarna går till via ägaren av http://www.euro-wheels.com/

Jag blev tillfrågad om jag kunde fixa tidningarna till dem.

http://www.euro-wheels.com/gallery/NT1/ ... ge009.html
Jonas A
jonas a

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack