Moderator: Anders Ason
Kjell T skrev:Något finskt ord som "OSKA" är helt obekant och jag kollade därför i en ordbok, men det var som jag antog inte något sådant ord i boken. Tänkte från första början att kanske det skall vara "ÅSKA" och kollade om "JYRY" fanns där och det gjorde det. JYRY =dunder, dundret
På fråga nr 2 så svarar jag på direkten Björn Nilsson,mfl,HELRENOVERADE boggibilar med tillhörande släp,som ser ut som om tiden stått stilla,jo nog kan vi sverige också.Björns regent som det står Harry Nilsson STOCKHOLM-GÄLLIVARE på,säger som Gunde Svan,ståpälsLars-Gunnar skrev:Kyllä, se on ikään kuin se tuli suoraan tehtaalta. Uudet renkaat ympäri ja niin mukavaa ohjaamossa. Hyvää työtä! Onko se auto ilman turbo?
Ja, det är ju som om den kommit direkt från fabriken. Nya däck runt om och så fint i hytten. Bra jobbat! Är det en bil utan turbo?
Ser ni de runda baklyktorna som var så vanliga innehållandes blinkers, bromsljus och backljus.
Vet ni om det har hänt att man renoverat en så stor lastbil från grunden i Sverige som blivit i klass med detta objekt?
SISU:n ser både kraftfull och stadig ut. Fjäderpaketet bak är grymt.
Lars-Gunnar![]()
BURTRÄSKARN skrev:På fråga nr 2 så svarar jag på direkten Björn Nilsson,mfl,HELRENOVERADE boggibilar med tillhörande släp,som ser ut som om tiden stått stilla,jo nog kan vi sverige också.Björns regent som det står Harry Nilsson STOCKHOLM-GÄLLIVARE på,säger som Gunde Svan,ståpälsLars-Gunnar skrev:Kyllä, se on ikään kuin se tuli suoraan tehtaalta. Uudet renkaat ympäri ja niin mukavaa ohjaamossa. Hyvää työtä! Onko se auto ilman turbo?
Ja, det är ju som om den kommit direkt från fabriken. Nya däck runt om och så fint i hytten. Bra jobbat! Är det en bil utan turbo?
Ser ni de runda baklyktorna som var så vanliga innehållandes blinkers, bromsljus och backljus.
Vet ni om det har hänt att man renoverat en så stor lastbil från grunden i Sverige som blivit i klass med detta objekt?
SISU:n ser både kraftfull och stadig ut. Fjäderpaketet bak är grymt.
Lars-Gunnar![]()
Anders Ason skrev:
Undra bara varför inte Sisu blev ett större märke här och även internationellt?
telipyöra skrev:Finns ingen turbo i min Sisu. Ramen är starkare som i grannens Volvo F12 8X2 grusbil!
Också akslarna och fjädrar är modell stark och fjäderpakett ligger ovanpå aksel.
Men motor är engelsmann...
I hytten finns mycket grejer från BEGE och hytten är stål överallt och mycket bättre hållbar mot rost som i Bege.
Tänka om Scania-Vabis och Sisu gick ihop, genom deras planering under -60-70tal.
Sisus ram+ akslar, Scanias motorer, Fullerlåda eller Scaniaslåda, Scanias stålhytt (hotell Scania)! Vilken skogmaskin!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster