Här är en bild på registreringsbeviset.

- White 529 A - 1942 - K3161 - Reghandling.JPG (49.99 KiB) Visad 36320 gånger
Jag har bara en bild av ett av registerkorten (kort 2), men jag kan titta på det första också vid lämpligt tillfälle.
Jag kan inte avgöra om uppgifterna på detta registerkort är rätt eller fel, men jag har själv sett ganska ofta (än idag) att myndigheterna har "felaktiga" uppgifter i sina register. Uppgifter som i alla fall inte verkar stämma helt överens med hur det "egentligen" skulle vara.
Om det står uppgifter på det första registerkortet vilket militärt registreringsnummer bilen hade ursprungligen kan man kanske även kontakta försvaret.
Jag kollade mitt eget nyförvärv (Sc-V 2F12) hos dem idag och de angav att årsmodellen skulle vara 1943, men detta är absolut fel eftersom bilens chassinummer och Scania i Södertälje säger att bilen är av 1949-års modell. Så återigen en "felaktig" uppgift från myndigheterna.
Det är kanske så att myndigheterna får uppgifterna levererade av antingen fordonstillverkaren eller dess återförsäljare och man kanske inte är så noga med att ange alla uppgifter 100 %-igt korrekt.
Sedan kan det ju också uppstå fel och felläsningar vid inmatningen av uppgifter.
// S-V L44