Hjälp

Här förmedlar du tips om objekt som kanske är till salu var de kan hittas.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Hjälp

Inläggav flak » 13 aug 2009, 12:35

Finns det någon i forumet som bor i närheten av Sundsvall?
Har fått ett tips om en Fina tanksläp som tydligen ska stå på Essviks fabriksområde i Sundsvall.
Har någon vägarna förbi Sundsvall och kan kolla detta och fota den så vore man tacksam.

OBS har fått veta att det är ett släp det står tydligen 4 släp där på samma plats.
men är fortfarande intresserad om någon har vägarna förbi.

Känner någon till fler fordon som gått för Fina så är dom högst intressanta

Hälsningar
David
Flak
Flak
Användarvisningsbild
flak

Re: Hjälp

Inläggav Lars-Gunnar » 14 aug 2009, 19:51

Jag bor i Sundsvall men jag har ingen digitalkamera utan en vanlig vars film jag nyss fotat upp.

Jag såg ett 2-axligt släp på Bussforumet som jag tyckte det stod FINA på. Det så mycket välbehållet ut. Skall söka där efter släpet. Skulle ha "stulit" det så jag kunde visa här.

Lars-Gunnar :wink:
Lars-Gunnar

Inläggav Lars-Gunnar » 14 aug 2009, 22:31

Nej, Flak det går inte. Det är så mycket att gå igenom att det är 3 dagars jobb. Problemet är att rubriken kan avse något annat än t.ex. "FINA bensinsläp" men det kan också vara så att det fanns en länk i någon av träden som jag klickade på.

Jag satt i 1 dag under helgen och klickade mig fram och nu orkar jag inte göra om det. Hoppas att det löser sig i alla fall.

Skulle du vilja köpa släpet?

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav flak » 14 aug 2009, 23:40

Först måste jag säga tack för arbetsinsatsen, släpet på bussforumet måste ju var det tvåaxlade som står nere i Skåne.
Det är det enda jag känner till och det är välbehållet.

Och nej jag vill inte köpa åbäcket för vad skulle man med det till utan jag söker efter fordon som gått för bolaget Fina för att dokumentera dessa.

Kan nöja mig så här långt med om någon iallafall kan bekräfta om släpet finns kvar på platsen....
Här är bild på Skånesläpet
Skepparslov Pa090629100.jpg
Skepparslov Pa090629100.jpg (9.32 KiB) Visad 5493 gånger
Flak
Användarvisningsbild
flak

Inläggav Åkarns Kalle » 20 aug 2009, 16:48

Hej
idag var jag till stan hade tänk att värdens sämsta fotograf skulle ta bilder i Essvik
svängde in där på vägen hem hittade två släp ska ta fram kameran upptäcker då att den står kvar hemma på köksbordet.

Tyvärr har jag inte blivit så modern att jag har kamera i telefon än.
men jag tog nummret på ett av släpen men det är ett helt annat fordon nu AUR750
jag är inte heller säker på att dom gått för Fina eftersom dom är alldeles nerklottrad

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Återgå till Objekt finns . . .