Per Thomson skrev:Hur ska du få patina på den

Nej, det blir ingen patina där nä. Men det ska ju vara som att kliva tillbaka till 40-talet då man kliver in så det ska väl inte vara någon heller. Är ju inte helt konsekvent med utseendet på värmeelementet dock.
Noxcania skrev:Sickna snygga defrostermunstycken! "Patina" fixas me lite mattbrun sprejfärg...
(satt just å kom på att jag missat den marknaden, skulle ju ha tag på bakluckehandtag till tidigaste Amazonmodellen
)
Ja, det var ju synd för det hade du i stort sett garanterat hittat där. Fanken vad många knallar där är på ett ställe. Till och med Örebro Agenturaffär är där och säljer. Är ju en bit att åka för dem.
Tog en bild på morgonen av drefroster systemet.

Det är ju kolmörkt då man är klar på kvällen. Svårt att ta bilder då. Inget vidare ljus på morgonen heller iofs.
När allt var klart med inkopplingen av torkarmotorerna så ville de inte starta. Var livrädd att det var något fel med kabeldragningen längs hyttstommen (som jag inte når nu) men idag på morgonen så tuffade bägge igång sakta sakta. Så det var bara att de inte varit igång på måååååånga år. Hade batteriet på laddning under natten också.
Så nu är det dags att fixa dörrstolparna fram mot torpeden. Där ska ju sitta en klädselbräda så man inte ser mina metallstolpar. Så det ser ut som att allt är trä. Skall bara fixa passagerarsidans dörrstop och metallisterna vid insteget på bägge sidor. De ligger lackade och klara.

- image2 (9).jpeg (332.96 KiB) Visad 1321 gånger